w

Volvo XC60 od Heico Sportiv. Mniej potulności, więcej charakteru. I brak ogranicznika prędkości

Volvo XC60 Heico Sportiv
Volvo XC60 od Heico Sportiv. Mniej potulności, więcej charakteru. I brak ogranicznika prędkości

Jeden z najpopularniejszych modeli premium w Polsce trafił na warsztat znanej firmy zajmującej się kompleksowymi modyfikacjami samochodów.

Volvo XC60 uchodzi za bardzo dobre auto, które łączy wiele przydatnych i pożądanych cech. Jest ładnie narysowane, przestronne, dobrze wykonane i bezpieczne. Heico Sportiv postanowiło dodać jego sylwetce sportowego animuszu.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że to tak naprawdę nadworny tuner szwedzkiej marki. Jego projekty opierają się głownie na autach marek Volvo i Polestar. Pakiet miał na celu w pewnym stopniu upodobnić tego SUV-a do nieco bardziej wyczynowych modeli, które można spotkać w seriach wyścigowych.

Volvo XC60 Heico Sportiv

Zderzak zyskał nowe dokładki oraz zmodyfikowany grill z nazwą firmy odpowiedzialnej za wykonanie. Oprócz tego można dostrzec poszerzone błotniki i 22-calowe felgi pięcioramienne marki Volution.

Volvo XC60 tuning 2022
Aktywny wydech został zwieńczony czterema końcówkami

Cztery końcówki układu wydechowego zwiastują obecność systemu Heico Sportiv Selected Sound z aktywnymi klapami. Warto podkreślić, że wszystkie modyfikacje zostały przeprowadzone w taki sposób, by nie zaburzać pracy żadnych zastosowanych kamer i czujników.

Dzięki elektronicznemu modułowi sterującemu, pneumatyczne zawieszenie możne zostać obniżone o 40 milimetrów. Teoretycznie ma to ułatwić wysiadanie i wsiadanie, ale kluczem jest tu oczywiście jeszcze bardziej muskularny design.

Na tym nie koniec. Oprogramowanie jednostki napędowej e.Motion może zwiększyć seryjny potencjał dwulitrowego diesla ze 190 koni mechanicznych i 400 niutonometrów do 220 koni mechanicznych i 480 niutonometrów. W takiej konfiguracji można osiągać setkę w około 9 sekund.

Volvo XC60 Heico Sportiv 2022
Dzięki zdjęciu ogranicznika prędkości, wersja z dwulitrowym dieslem może pędzić 230 km/h

Tuner usunął też ogranicznik prędkości, co umożliwia rozpędzanie się do 230 km/h. Producent oferuje też więcej modyfikacji technologicznych. Wśród nich znajdują się wydajniejszy intercooler i sportowy filtr powietrza.

Ceny poszczególnych elementów pakietu:

  • body kit z wydechem: 6592 euro
  • felgi: 801 euro
  • mapa silnika: 2282 euro
  • zdjęcie ogranicznika prędkości: 1850 euro
  • nowy intercooler: 1979 euro
  • regulowane zawieszenie: 2231 euro
  • ulepszony układ hamulcowy: 5988 euro

Jak łatwo policzyć wszystkie modyfikacje oznaczają wydatek około 100 tysięcy złotych. Nie jest to niska kwota, dlatego niektórzy z pewnością postawią jedynie na pakiet wizualny.

https://news.google.com/publications/CAAqBwgKMOrZngswgeS2Aw?hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sześciokołowy Range Rover

Trzydrzwiowy Range Rover z sześcioma kołami. I każde się obraca. Ktoś chętny?

Mitsubishi ASX 2023 - teaser

Japończycy wracają do gry. Mistubishi ASX nowej generacji już niebawem w Europie