Jeden z najpopularniejszych modeli premium w Polsce trafił na warsztat znanej firmy zajmującej się kompleksowymi modyfikacjami samochodów.
Volvo XC60 uchodzi za bardzo dobre auto, które łączy wiele przydatnych i pożądanych cech. Jest ładnie narysowane, przestronne, dobrze wykonane i bezpieczne. Heico Sportiv postanowiło dodać jego sylwetce sportowego animuszu.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że to tak naprawdę nadworny tuner szwedzkiej marki. Jego projekty opierają się głownie na autach marek Volvo i Polestar. Pakiet miał na celu w pewnym stopniu upodobnić tego SUV-a do nieco bardziej wyczynowych modeli, które można spotkać w seriach wyścigowych.
Volvo XC60 Heico Sportiv
Zderzak zyskał nowe dokładki oraz zmodyfikowany grill z nazwą firmy odpowiedzialnej za wykonanie. Oprócz tego można dostrzec poszerzone błotniki i 22-calowe felgi pięcioramienne marki Volution.
Cztery końcówki układu wydechowego zwiastują obecność systemu Heico Sportiv Selected Sound z aktywnymi klapami. Warto podkreślić, że wszystkie modyfikacje zostały przeprowadzone w taki sposób, by nie zaburzać pracy żadnych zastosowanych kamer i czujników.
Dzięki elektronicznemu modułowi sterującemu, pneumatyczne zawieszenie możne zostać obniżone o 40 milimetrów. Teoretycznie ma to ułatwić wysiadanie i wsiadanie, ale kluczem jest tu oczywiście jeszcze bardziej muskularny design.
Na tym nie koniec. Oprogramowanie jednostki napędowej e.Motion może zwiększyć seryjny potencjał dwulitrowego diesla ze 190 koni mechanicznych i 400 niutonometrów do 220 koni mechanicznych i 480 niutonometrów. W takiej konfiguracji można osiągać setkę w około 9 sekund.
Tuner usunął też ogranicznik prędkości, co umożliwia rozpędzanie się do 230 km/h. Producent oferuje też więcej modyfikacji technologicznych. Wśród nich znajdują się wydajniejszy intercooler i sportowy filtr powietrza.
Ceny poszczególnych elementów pakietu:
- body kit z wydechem: 6592 euro
- felgi: 801 euro
- mapa silnika: 2282 euro
- zdjęcie ogranicznika prędkości: 1850 euro
- nowy intercooler: 1979 euro
- regulowane zawieszenie: 2231 euro
- ulepszony układ hamulcowy: 5988 euro
Jak łatwo policzyć wszystkie modyfikacje oznaczają wydatek około 100 tysięcy złotych. Nie jest to niska kwota, dlatego niektórzy z pewnością postawią jedynie na pakiet wizualny.