w

Volvo P1800 Cyan. Restmood za fortunę

Volvo Cyan Racing
Volvo P1800 Cyan. Restmood za fortunę

Na tej planecie istnieje wielu fanów szwedzkiej motoryzacji. Ta propozycja jest skierowana do tych najzamożniejszych.

Oto Volvo P1800 Cyan, który jest bezpośrednim i wiernym nawiązaniem do kultowego modelu z lat 60. ubiegłego wieku. Nowość zadebiutuje w Zjednoczonych dnia 9 sierpnia podczas imprezy Monterey Car Week. Cena zwala z nóg.

Volvo P1800 Cyan
Samochód ma niemal taką samą karoserię, co pierwowzór, tyle że nieco szerszą, dłuższą i z włókna węglowego

Firma Cyan Racing postanowiła podjąć próbę zbudowania czegoś łączącego nowoczesność z klasyką. Trzeba przyznać, że wyszło znakomicie. Nowa technologia opakowana wręcz pierwotną karoserią jest świetnym zestawieniem.

Volvo P1800 Cyan – nowy klasyk

Sercem tego pięknego auta jest dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy generujący 420 koni mechanicznych i 456 niutonometrów. Potrafi osiągać 7700 obrotów. Przenoszeniem mocy na tylną oś zajmuje się pięciobiegowa skrzynia manualna firmy Holinger. Warto podkreślić, że ten sam producent odpowiada także za dostarczanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, który jest stosowany w aucie.

Volvo P1800 Cyan - engine
Pod maską znajduje się dwulitrowy silnik uzupełniony doładowaniem. Współpracuje z nim 5-biegowa skrzynia manualna

Wygląda tak samo, ale niemal wszystkie widoczne części są zrobione na nowo. Oryginalne są tylko stalowe elementy podwozia, mechanizm maski, wycieraczki przedniej szyby i hamulec ręczny. Na tym koniec pokrewieństwa.

Inżynierowie zastosowali więcej stali, by uzyskać odpowiednią sztywność nadwozia. Panele karoserii są wykonane z włókna węglowego. Dzięki temu ograniczono masę własną, która i tak jest bardzo znacząca – auto waży 2183 kilogramy.

Volvo P1800 interior
Wnętrze utrzymano w klasycznym stylu

Nadwozie Volvo P1800 Cyan posiada poszerzone błotniki, które skrywają 18-calowe felgi. Samochód jest też nieco dłuższy, niż baza, na której powstał. Inżynierowie popracowali także nad układem zawieszenia. Z tyłu zastosowano regulowaną konstrukcję z dwoma wahaczami. Oprócz tego znajduje się tu system wspomagania hamowania,

Spory wydatek

Pozostaje już ostatnia kwestia – cena. Ile kosztuje Volvo P1800 Cyan? Lepiej usiądź. Chętny musi wyłożyć na stół 700 tysięcy dolarów, co przy aktualnym kursie sięgającym 4,30 oznacza wydatek aż 3 010 000 złotych.

Volvo P1800 2022
Cyan Racing idealnie połączyło klasykę z nowoczesnością. Niestety, cena nie jest niska

To wysoka cena, ale nie ma wątpliwości, że Cyan Racing znajdzie zainteresowanych projektem. W końcu nie brakuje kolekcjonerów, którzy chcą uzupełnić swoją flotę wyjątkowymi samochodami.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kradzież katalizatora

Zuchwała kradzież katalizatora. „Tatuś” został nagrany

Kłótnia pary na autostradzie. Agresor dreptał w samych spodenkach