w

Volkswagen wzywa do serwisu właścicieli Golfa ósmej generacji. Wszystko przez przycisk

Volkswagen Golf GTI
Volkswagen wzywa do serwisu właścicieli Golfa ósmej generacji. Wszystko przez przycisk

Wszelkiego rodzaju udogodnienia w samochodach oparte są zazwyczaj na elektronice. A ta bywa niedoskonała.

Tak też jest w przypadku niemieckiego auta kompaktowego w najnowszym wcieleniu. Volkswagen wzywa właścicieli Golfa ósmej generacji. Do serwisów zostanie zaproszonych 2238 nabywców niemieckiego pojazdu.

Co ciekawe sprawa dotyczy tylko dwóch topowych odmian z konkretnym wyposażeniem. Chodzi o warianty GTI oraz R, czyli te najmocniejsze. Element wyposażenia, który w tym przypadku został uznany za wadliwy jest jednak charakterystyczny dla wielu aut.

Volkswagen wzywa do serwisu właścicieli Golfa – powód?

Okazuje się, że problem stanowi przycisk dotykowy umieszczony w charakterystycznym miejscu. Służy on przede wszystkim do obsługi szyberdachu. Zwrócono na niego uwagę, ponieważ według opinii osób związanych ze standardami bezpieczeństwa pojazdów mechanicznych jest on przesadnie czuły. Nie spełnia normy 118, która jest związana z „elektrycznie sterowanymi systemami szyb”.

Jak wynika z informacji przekazanych przez National Highway Traffc Safety Administration (NHTSA), szyberdach może zostać przypadkowo zamknięty lub otwarty, co w niesprzyjających okolicznościach ma zwiększać ryzyko potencjalnych obrażeń.

Volkswagen wzywa do serwisu właścicieli Golfa ósmej generacji
Dotykowy przycisk odpowiedzialny za obsługę szyberdachu nie spełnia normy 118

W takich sytuacjach jak bumerang powraca temat sensu stosowania dotykowych przycisków. Są nowoczesne i tańsze w stosowaniu, ale to nie oznacza, że wygodne i praktyczne. Wielu użytkowników współczesnych samochodów tęskni za fizycznymi odpowiednikami, które jeszcze w poprzedniej dekadzie były powszechnie wykorzystywane. Nic jednak nie wskazuje na to, by trend udało się odwrócić.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pożar Toyoty GR86

Toyota GR86 stanęła w płomieniach – 12 godzin po odebraniu z serwisu

Suzuki Jimny tuning Mercedes

Wygląda jak G-Klasa za milion. To Suzuki Jimny jest jak złudzenie bogactwa