Nie jest tajemnicą, że marketing odgrywa bardzo dużą rolę w budowaniu strategii sprzedaży i wizerunku produktu.
Branża samochodowa nie jest tu wyjątkiem. Oddział Volkswagena, który specjalizuje się w promocji samochodów dostawczych postawił na bardzo niecodzienną formę zaprezentowania swojej nowości – modelu Caddy.
Zamiast wykupować bardzo duży baner, zdecydowano się na stworzenie muralu. Projekt powstał na bocznej ścianie 11-piętrowego budynku przy ulicy Chmielnej w Warszawie. W jego stworzenie zaangażowano pięciu artystów. Głównodowodzącym był Dawid Ryski.
Reklama i sztuka
Murale cieszą się coraz większą popularnością. To forma sztuki miejskiej, która oferuje znacznie więcej, niż graffiti. Bardzo często wyraża jakieś wartości lub nawiązuje do historii. Volkswagen postanowił w ten sposób zaprezentować wszechstronność swojego samochodu.
Twór przedstawia liczne grono osób wykonujących różne zadania. Pomiędzy nimi znalazło się Caddy, które ma symbolizować przydatność na wielu frontach. Taka forma reklamy robi wrażenie, choć jej „wymiana” będzie oznaczała kosztowny i długi proces związany z malowaniem. Widać jednak, że Volkswagen nie chciał iść na łatwiznę.
Przypomnijmy, że piąta generacja Volkswagena Caddy występuje zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej. Ceny tej pierwszej rozpoczynają się od 101 389 złotych, a drugiej – od 90 061 złotych. Chętni mogą już składać zamówienia.