Ten projekt przenosi nas do lat 70. ubiegłego wieku, gdy modne były pacyfizm, wolność i pełna swoboda. Dziś trudno wyobrazić sobie podobne podejście do życia, szczególnie w Europie.
Nie jest tajemnicą, że Transporter drugiej generacji, czyli słynny Volkswagen Ogórek jest najwięcej wart w oryginalnym stanie. Wszelkie przeróbki nie są pożądane przez kolekcjonerów. To jednak nie zmienia faktu, że zmodernizowane egzemplarze też mogą ujmować stylem.
Ten projekt jest tego znakomitym przykładem. Typ 2, bo tak brzmiała oryginalna nazwa tego modelu, pochodzi z 1963 roku. Dokładnie tyle samo lat ma przyczepa z innego egzemplarza, która należy do zestawu.
Volkswagen Ogórek z przyczepą
Zacznijmy od stylistyki, która w dużej mierze jest wierna oryginałowi. Różnicę stanowi tylna część pojazdu, gdzie pozbyto się kabiny i stworzono mocowanie dla przyczepy. No właśnie, przyczepa. Ta z kolei nie ma pasa przedniego typowego dla kultowego Transportera.
Efekt jest naprawdę świetny. Volkswagen Ogórek z przyczepą mógłby urozmaicić każdy zlot samochodów zabytkowych. Na jego widok nie sposób powstrzymać uśmiech. Ktoś włożył mnóstwo pracy, by stworzyć taki zestaw.
>Nowy Volkswagen Tiguan bez tajemnic. Diesel pozostał w ofercie, wszyscy będą szczęśliwi
Niektórzy mogą założyć, że niewielki silniczek starego Transportera może się przegrzewać przy takim obciążeniu. I mogłoby tak być, gdyby rzeczywiście był sercem głównego pojazdu. Został jednak wyjęty i zastąpiony znacznie poważniejszą konstrukcją.
Prezentowany Ogórek otrzymał silnik z Audi S3. To dwulitrowy motor z doładowaniem, który oferuje około 300 koni mechanicznych. Można założyć, że pozostałe podzespoły (napęd, skrzynia) też zostały przeszczepione. Mówiąc krótko, na pewno nie ma problemu ze sprawnym przyspieszaniem.
Bardzo ważne jest także wnętrze przyczepy. Projekt utrzymuje odpowiedni poziom praktyczności, co oznacza obecność blatu, szafek, stołu a nawet firanek i podwyższanego dachu.
Co ciekawe, ten wyjątkowy zestaw jest na sprzedaż. Na aukcji Car & Classic można przeczytać, że przebieg pojazdu wynosi 38 343 kilometry. Jaką cenę osiągnie? Wydaje się, że kwota sięgająca około 30 tysięcy funtów jest możliwa.
Gwoli ścisłości, to nie jest ogórek, to jego poprzednik zwany czasem lokomotywą, produkowany w Europie do 1967r.