Marka z Wolfsburga stawia stopniowo rozwija swoją gamę modelową. Właśnie ujawniła koncept, który zapowiada nowy model.
Będzie to małe auto elektryczne. Ujawniony właśnie Volkswagen ID.LIFE został zbudowany na mniejszej platformie MEB. Co ciekawe, jest pierwszym, który korzysta z tej architektury i oferuje napęd na przednie koła.
Volkswagen ID.LIFE – dane techniczne:
- 230 koni mechanicznych
- Płyta podłogowa MEB
- Napęd na oś przednią
- 6,9 sekundy do 100 km/h
- Bateria o pojemności 57 kWh
- Zasięg do 400 kilometrów
Sercem samochodu jest silnik elektryczny generujący 230 koni mechanicznych. Zapewnia on setkę w zaledwie 6,9 sekundy. Z układem napędowym zintegrowano baterię o pojemności 57 kWh, która pozwala na pokonanie do 400 kilometrów zasięgu (normy WLTP).
Ciekawy design
Pod względem stylistycznym można mówić o nietuzinkowym projekcie. Nadwozie łączy sylwetkę crossovera z klasycznym hatchbackiem. Wąskie przeszklenia boczne oraz wyraźnie pochylone szyby centralne nadają karoserii lekko sportowego sznytu.
Interesująco prezentuje się też niemal płaska maska i ścięty pas przedni, w który wkomponowano reflektory i świecące logo. Żaden z tych elementów nie wystaje poza obrys karoserii. Tylne oświetlenie zostało zaprojektowane dokładnie w taki sam sposób.
Wnętrze jest oczywiście minimalistyczne i futurystyczne zarazem. Kierowca ma przed sobą kierownicę przypominającą ster. Jej wnętrze zostało podświetlone, by dotykowe przyciski były widoczne. Na konsoli wygospodarowano jeszcze kilka innych przycisków funkcyjnych. Nie mogło zabraknąć również oświetlenia nastrojowego.
Jeżeli chodzi o przestrzeń to trudno oczekiwać cudów. Z tyłu znalazła niewielka kanapa, na której zmieszczą się dwie osoby. Pamiętajmy jednak, że to koncept, dlatego projekt zostanie jeszcze zmieniony.
Volkswagen ID.LIFE w wersji produkcyjnej powinien trafić na rynek do 2025 roku. Wersja seryjna będzie startowała od około 20 tysięcy euro (90 tysięcy złotych).