w

Volkswagen ID. Buzz w teście łosia. Fizyki nie oszukał

Volkswagen ID. Buzz w teście łosia
Volkswagen ID. Buzz w teście łosia. Fizyki nie oszukał

Samochody elektryczne wykorzystujące baterie litowo-jonowe mają swoje zalety, ale nie są pozbawione wad. Wśród tych drugich jest oczywiście nadwaga.

Volkswagen ID. Buzz jest tego przykładem. „Ogórek” na prąd potrafi ważyć nawet 2,4 tony, a jest mniejszy, niż Multivan poprzedniej generacji. Jeżeli dorzucimy do tego wysokie nadwozie to pod względem właściwości jezdnych robi się naprawdę średnio. Przynajmniej w teorii.

A jak to wygląda w rzeczywistości? Nie od dziś wiadomo, że inżynierowie potrafią igrać z fizyką i czasami im to wychodzi, czego przykładem może być choćby Porsche Macan. Niemniej jednak w tym przypadku nie udało się oszukać przeznaczenia.

Volkswagen ID. Buzz – łosia

Złośliwi z pewnością spodziewali się dachowania, ale tak źle nie było. Pozwolimy sobie nawet stwierdzić, że było lepiej, niż większość mogła zakładać. Duża w tym zasługa elektroniki, która zapanowała nad autem.

>Nowy Volkswagen Tiguan. Ta niezależna grafika jest blisko oryginału

Przy 76 km/h doszło do strącenia słupków na ostatnim etapie. Podsterowność zrobiła swoje. Przy nieco niższych prędkościach było podobnie. Dopiero 71 km/h pozwoliło na pokonanie szykany bez większych problemów.

Volkswagen ID. Buzz w teście łosia
Volkswagen ID. Buzz w teście łosia

Na nagraniu można dostrzec wpływ systemu stabilizacji toru jazdy, który wyraźnie wyhamował koła. Po pokonaniu toru, Volkswagen ID. Buzz jechał już bardzo wolno, ale przynajmniej udało się nad nim zapanować.

Wynik nie jest imponujący, ale biorąc pod uwagę masę własną i gabaryty, trzeba go uznać za całkiem niezły. Niektóre samochody elektryczne o nieco lepszych predyspozycjach (skromniejsza masa, mniejsze rozmiary) osiągają podobne rezultaty.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi test

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi – test, cena, dane techniczne, opinie

Elektryczna Alfa Romeo Quadrifoglio

Elektryczna Alfa Romeo Quadrifoglio. Szef marki ujawnił szczegóły