w

Volkswagen Golf R Oettinger. Ktoś tu zapatrzył się na Subaru

Volkswagen Golf R Oettinger 2023
Volkswagen Golf R Oettinger. Ktoś tu zapatrzył się na Subaru

Niemiecki kompakt doczekał się kolejnego pakietu. Tym razem przygotował go rodzimy tuner..

Volkswagen Golf R Oettinger prezentuje się charakterystycznie dla… Subaru Imprezy WRX STI. Wszystko za sprawą konfiguracji kolorystycznej. Niebieski lakier w połączeniu ze złotymi, wieloramiennymi felgami budzi tylko jedno skojarzenie.

Pozostałe elementy nie są oczywiście spójne. Firma zajmująca się modyfikacjami nie zamierzała jednak przesadzać, by zachować powściągliwą stylistykę tego udanego modelu. Body kit wydaje się bardzo udany.

Volkswagen Golf R Oettinger

Wspomniane kute obręcze nie tylko świetnie wyglądają, ale też są lekkie. Pozwoliły na obniżenie masy własnej o 8 kilogramów. Za nimi kryją się natomiast zaciski hamulcowe Oettinger – a przynajmniej taki napis na nich widnieje.

Oprócz tego są tu przeprojektowane zderzaki, nowe nakładki progowe oraz dystanse. I większe zmiany nie były potrzebne. Wszystkie elementy są kompatybilne z każdym nowym Golfem R wyposażonym w pakiet Performance. Sportowy kompakt z Wolfsburga nie powinien wyglądać jak choinka, bo nie taki jest jego charakter.

Volkswagen Golf R Oettinger
Konfiguracja kolorystyczna przypomina legendarne Subaru Impreza WRX STI

Volkswagen Golf R Oettinger nie został w żaden sposób wzmocniony. To oznacza, że dwulitrowa, doładowana jednostka TSI oddaje do dyspozycji szczęśliwego użytkownika 329 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów. W przenoszeniu tego potencjału na obie osie pomaga siedmiobiegowa przekładnia automatyczna.

Volkswagen Golf R Oettinger
Tuner zdecydował się jedynie na pakiet wizualny i pozostawił układ napędowy bez zmian

Ile kosztuje pakiet Oettinger dla Golfa R? Z kołami 3775 euro, co przy aktualnym kursie stanowi wydatek dokładnie 17 855 złotych. Bez felg można oszczędzić 1090 euro (5155 złotych). Pierwsze zestawy zostaną dostarczone do klientów na początku przyszłego roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Średnia prędkość jazdy w Polskich miastach

W tych miastach jeździ się najwolniej. Raport nie napawa optymizmem

Absurdalny manewr na skrzyżowaniu

Absurdalny manewr na skrzyżowaniu. „Prawo jazdy z chipsów” (wideo)