Japoński hot hatch cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i zgarnia kolejne pozytywne recenzje.
Toyota GR Yaris bez wątpienia wyróżnia się na tle konkurentów z segmentu B. Została zbudowana od podstaw z myślą o sportowym prowadzeniu i otrzymała zestaw technologiczny, którego próżno szukać u konkurencji. Wystarczy dodać, że to jedyny model w klasie z napędem na obie osie.
Pod jej maską znajdziemy trzycylindrową, doładowaną jednostkę o pojemności 1,6 litra, która generuje 261 koni mechanicznych oraz 360 niutonometrów. Jej uzupełnieniem jest sześciobiegowa skrzynia manualna.
Jak wynika z danych fabrycznych, Toyota GR Yaris potrafi osiągać 100 km/h w 5,5 sekundy i rozpędzać się do 230 km/h. I są to parametry, których nie powstydziłyby się sportowe kompakty.
Tymczasem na imprezie typu „track day” doszło do bardzo przykrego incydentu. Kierowca jednego z egzemplarzy tego modelu wpadł w poślizg na łuku i nie zdołał opanować sytuacji. Przyczepność złapał dopiero po opuszczeniu toru – na grząskim poboczu. W wyniku tego doszło do wielokrotnego dachowania.
Samochód został poważnie rozbity. Nie nadaje się do odbudowy. Najważniejsze jednak, że jego kierowca wyszedł cało z tego zdarzenia. Była to niewątpliwie droga lekcja pokory.