w

To stare BMW M5 jest warte majątek. Nowy model nie wzbudzi takiego respektu

BMW E39 na sprzedaż
To stare BMW M5 jest warte majątek. Nowy model nie wzbudzi równie dużego respektu

Zwolennicy bawarskiej marki z pewnością chętnie zerkną na ogłoszenie sprzedaży tej wyjątkowej wersji kultowego modelu. Kluczem jest tu stan techniczny.

Stare BMW M5 to obiekt pożądania licznych fanów motoryzacji. Nawet skrajni sceptycy i wrogowie niemieckiego producenta doceniają ten świetny samochód. I nic w tym dziwnego, skoro oferuje jakość, której próżno szukać w nowych autach.

Prezentowana generacja, czyli E39, była oferowana w latach 1998-2003. Do dziś uchodzi za jedną z najlepszych, jakie do tej pory powstały. Wśród kluczowych zalet wymienia się zarówno elegancki design, jak i świetny układ napędowy oparty na wolnossącej jednostce V8.

Stare BMW M5 szybko znalazło nowy dom

Ten egzemplarz pochodzi z 2001 roku i jest utrzymany w znakomitej kondycji. Pierwsze, co rzuca się w oczy to lakier Oxford Green, który w połączeniu z karmelową skórą we wnętrzu tworzy ekskluzywny, lekko brytyjski klimat. Taka konfiguracja doczekała się zaledwie 71 sztuk.

>Niech wszyscy zapanują nad emocjami. To piękne BMW 3.0 CS jest na sprzedaż

Mimo aż 23 lat drogowych doświadczeń, auto legitymuje się przebiegiem wynoszącym 24 872 mil, czyli niewiele ponad 40 tysięcy kilometrów. Co ważne, posiada kierownicę po lewej stronie, co może zachęcić Europejczyków do zapoznania się z ofertą.

Stare BMW M5 E39
BMW M5 E39

Pierwotny właściciel tego pojazdu w 2023 roku oddał swój samochód dealerowi w Kolorado. Drugi nabywca przejechał nim zaledwie 1200 kilometrów. Teraz czas na nowego szczęśliwca, który wylicytował auto poprzez LBI Limited. Cena wynosząca 100 tysięcy dolarów wydaje się absurdalna, ale to dobra inwestycja, która za jakiś czas na pewno się zwróci, a nawet pozwoli zarobić.

Stare BMW M5 E39
BMW M5 E39

Stare BMW M5 skrywa wolnossącą jednostkę V8 o pojemności 4,9 litra, która generuje 394 konie mechaniczne i 500 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na tylną oś zajmuje się sześciobiegowa przekładnia manualna. Tak skonfigurowana Seria 5 rozwija setkę w 4,8 sekundy i rozpędza się do 250 km/h. Osiągi są więc gorsze od współczesnej generacji, ale to nie one są tu najważniejsze.

Zadbane egzemplarze tej generacji bardzo szybko zyskują na wartości. Podaż rynkowa jest więc niewielka. Niektórzy nie chcą się pozbywać swoich M5, mimo wizji szybkiego i dużego zarobku. To pokazuje, jak świetny jest ten samochód.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Chińska hybryda PHEV

Hybryda PHEV z zasięgiem 1900 km. Chińczycy wiedzą lepiej, czego chcą Europejczycy

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC przejedzie prawie 100 km na prądzie. Później uruchomi diesla i wszyscy będą zadowoleni