w

Hybryda PHEV z zasięgiem 1900 km. Chińczycy wiedzą lepiej, czego chcą Europejczycy

Chińska hybryda PHEV
Hybryda PHEV z zasięgiem 1900 km. Chińczycy wiedzą lepiej, czego chcą Europejczycy

To oczywiste, że rynek nie lubi próżni. Skoro europejscy producenci podporządkowują się nowym planom polityków i lobbystów, Chińczycy będą próbowali to wykorzystać.

Zastanawiamy się, czy nie jest to celowy plan zmniejszenia wpływów przemysłu motoryzacyjnego na Starym Kontynencie. Te wszystkie działania pod płaszczem ochrony planety nie zmieniają środowiska, ale wyraźnie wzmacniają azjatyckie koncerny. Nie jesteśmy fanami teorii spiskowych, ale w tym przypadku nietrudno dostrzec pewne prawidłowości. Patrząc na to zdroworozsądkowo, to lokalni producenci powinni stworzyć taki samochód. Tymczasem hybryda plug-in z ogromnym zasięgiem jest opracowywana przez Chińczyków.

Co ciekawe, nad takimi konstrukcjami pracują dwa rywalizujące ze sobą koncerny. Pierwszy z nich to BYD, który zdetronizował Teslę w rankingu sprzedaży aut na prąd. Drugim jest Geely, czyli główny konkurent, pod skrzydłami którego znajduje się między innymi Volvo.

>Marka BYD była na meczu Polska-Estonia. Nie ma mowy o przypadku

Podczas gdy europejscy producenci starają się przekonywać licznymi bajerami na pokładzie, chińscy gracze wolą stawiać na pragmatyzm i wykorzystać aktualną niechęć do napędów akumulatorowych. A nic nie przekonuje tak bardzo, jak duży zasięg.

Hybryda PHEV z potężnym zasięgiem

Warto podkreślić, że nie jest to pieśń przesadnie dalekiej przyszłości. Nowa hybryda PHEV BYD ma pojawić się już w 2025 roku. Zastosowana w niej technologia nowej generacji obejmuje zaawansowane akumulatory oraz bardziej wydajne silniki.

I tu warto przypomnieć, czym są hybrydy plug-in. To te pojazdy, które potrafią jeździć w trybie zero-emisyjnym przez kilkadziesiąt, a nawet 200 kilometrów. Posiadają także silnik spalinowy, który napędza auto po rozładowaniu akumulatora. W ten sposób zachowany jest balans będzie ograniczaniem emisji a użytecznością pojazdu. I w tym kierunku zmierzają Chińczycy, co jest dobrą informacją dla europejskich klientów.

Chińska hybryda PHEV
BYD wkrótce pojawi się na polskim rynku z co najmniej trzema modelami

Wróćmy jednak do szczegółów. Drugi model zaoferuje marka Geely. Ze wstępnych zapowiedzi wynika, że będzie opierał się na technologii zastosowanej w modelu Galaxy L6, ale po aktualizacji, która pozwoli zwiększyć zasięg do niemal 1370 kilometrów.

Nie są to jednak ostatnie słowa tych firm. Obaj producenci ścigają się we wprowadzaniu nowych rozwiązań, które pozwolą przebić barierę 2000 kilometrów zasięgu. Podejrzewamy, że na samym prądzie będzie można pokonać 200-300 kilometrów. I to się nazwa ekologiczne podejście do motoryzacji.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowe wersje wyposażenia DS

Nowe wersje wyposażenia DS. Marka ogranicza ofertę do dwóch pozycji

BMW E39 na sprzedaż

To stare BMW M5 jest warte majątek. Nowy model nie wzbudzi takiego respektu