w

To koniec Toyoty GR86. Zaskakujące powody

Toyota GR86
To koniec Toyoty GR86. Zaskakujące powody

Nowe wcielenia usportowionych coupe japońskich marek cieszą się całkiem sporym zainteresowaniem. Mimo tego, ich produkcja zakończy się w najbliższych miesiącach.

Niestety, to potwierdzona informacja. Koniec Toyoty GR86 i bliźniaczego Subaru BRZ był zwiastowany już jakiś czas temu. Niektórzy utożsamiali to z rygorystycznymi normami emisji spalin. Tymczasem chodzi o nieco inne aspekty prawne.

Nie jest tajemnicą, że na Starym Kontynencie obowiązują najsurowsze przepisy dotyczące samochodów. I nie chodzi jedynie o kwestie środowiskowe. Decyzje japońskich producentów zostały wymuszone przez prawo regulowane w nieco innym zakresie.

Koniec Toyoty GR86 i Subaru BRZ

W czym więc tkwi problem? W GSR2. Fakt, brzmi lakonicznie. Pod tym skrótem kryją się „Ogólne Przepisy Bezpieczeństwa 2”. Jak sama nazwa wskazuje, chodzi o nowe regulacje prawne obejmujące konkretne rozwiązania stosowane w autach osobowych.

Przedstawiciele obu firm poinformowali zagraniczne media, że doniesienia są prawdziwe. Nowe normy bezpieczeństwa wymagałyby znaczących inwestycji, które mogłyby okazać się po prostu nieopłacalne w przypadku wyżej wymienionych modeli. Toyota twierdzi, że zmiany mogłyby nawet negatywnie wpłynąć na charakter pojazdu. Brzmi to naprawdę źle.

Koniec Toyoty GR86
Toyota GR86

Koniec Toyoty GR86 i Subaru BRZ nastąpi więc w 2024 roku. Zostało zatem kilka miesięcy na podjęcie decyzji i nabycie własnego egzemplarza prosto z salonu. Trudno spodziewać się nowych generacji tych modeli, a tym bardziej z konwencjonalnymi układami napędowymi.

Musiałoby dojść do rewolucji i wyraźnej zmiany trendów, by konstrukcje spalinowe wróciły do łask. Niestety, póki co świat brnie w elektryczną przyszłość, która niesie za sobą mnóstwo znaków zapytania.

>Toyota GR Yaris 2024, czyli automat i nowe wnętrze

Przypomnijmy, że oba azjatyckie coupe skrywają benzynowy silnik typu boxer, który dysponuje pojemnością 2,4 litra. Użytkownik takiego samochodu ma pod prawą stopą 234 konie mechaniczne oraz 250 niutonometrów.

Przenoszeniem mocy na tylne koła może zajmować się sześciobiegowy automat lub manual o tej samej liczbie przełożeń. Osiągi? Z tą pierwszą skrzynią można rozwijać setkę w 6,9 i rozpędzać się do 216 km/h. Z kolei mechaniczna konstrukcja pozwala na sprint do 100 km/h w 6,3 sekundy oraz 226 km/h prędkości maksymalnej.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Porsche Taycan Turbo S 2024

Oto najmocniejsze Porsche w historii. I to w kombi

Rolls Royce Ghost Urban Automotive.

Rolls Royce Ghost Urban Automotive. Limuzyna we wschodnim klimacie