w

To auto kosztowało niemal 54 miliony złotych. I raczej nie zobaczysz go na drodze

Talbot-Lago T150-C-SS Teardrop Coupe
To auto kosztowało niemal 54 miliony złotych. I raczej nie zobaczysz go na drodze

Na tej planecie istnieją samochody, które uchodzą za prawdziwy skarb będący elementem dziedzictwa.

Wydaje się, że właśnie z takim wyjątkowym modelem mamy tutaj do czynienia. To auto kosztowało niemal 54 miliony złotych. Aktualny posiadacz zapłacił 12,3 miliona dolarów, co przy aktualnym kursie (4,38) oznacza wydatek dokładnie 53 874 000 złotych.

Talbot-Lago T150-C-SS
To jedyna zachowana sztuka tego niezwykłego modelu

Cóż to takiego? Talbot-Lago T150. Fakt, nie wszystkim to rozjaśni sytuację, dlatego musimy sięgnąć do początków XX wieku, kiedy oficjalnie zaczęła się historia francuskiej marki. Nie trwała jednak długo i trudno mówić o jakichś sukcesach. Wydaje się, że największymi osiągnięciami były trzecie miejsce w wyścigu F1 oraz zwycięstwo w 24 Le Mans (1950 rok).

Talbot-Lago T150 – dzieło na czterech kołach

Firma założona przez francuskiego przedsiębiorcę skupiała się na autach wyczynowych, jednakże krótkoseryjnie produkowała też „rodzynki”, które dziś mają status niezwykle cennych modeli. Talbot-Lago T150 jest tego przykładem.

Talbot-Lago T150
Auto spędziło 40 lat w garażu. W 2002 roku zostało odrestaurowane

Prezentowany egzemplarz z podwoziem T150-C-SS i numerem seryjnym 90107 to dzieło Figoni et Falaschi. Jak wynika z oficjalnych informacji, marka stworzyła od 10 do 20 sztuk wersji Teardrop Coupe, która była dostępna w dwóch wersjach: notchback Coupe oraz fastback Modele New York. Tych drugich było mniej – zaledwie dwa. Jeden został zniszczony. A oto ten, który zdołał przetrwać.

Talbot-Lago T150-C-SS - wnętrze
Wnętrze otrzymało drugie życie. Właściciel zdecydował się na jasną tapicerkę

Samochód posiada konstrukcję całkowicie aluminiową. Prezentuje się niezwykle. Jego opływowa sylwetka idealnie współgra z niebiesko-szarym lakierem. Nie zabrakło oczywiście licznych chromów, które zdobią awangardową sylwetkę.

Historia tego egzemplarza nie była usłana różami. Był przemalowywany kilka razy i przez 40 lat przebywał w zakurzonym garażu. Dokładnie 20 lat temu, w 2002 roku, został odrestaurowany i od tego czasu zaczął zdobywać liczne nagrody w najbardziej prestiżowych konkursach.

Talbot-Lago T150-C-SS Teardrop Coupe – dane techniczne

Zacznijmy od tego, że prezentowany egzemplarz pochodzi z 1937 roku. Pod jego piękną maską mieszka czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z trzema gaźnikami Zenith-Stomberg.

Talbot-Lago T150-C-SS - silnik
Czterolitrowy silnik oparto na trzech gaźnikach. Oddaje do dyspozycji 140 koni mechanicznych

Generuje 140 koni mechanicznych. Jego uzupełnieniem jest czterobiegowa skrzynia Wilson. Oprócz tego, posiada niezależne zawieszenie przednie, hamulce na wszystkich czterech kołach.

Aktualny właściciel z pewnością cieszy się z nowego nabytku. To inwestycja, na której może zarobić. Wartość tak wyjątkowych maszyn zawsze wzrasta z czasem.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW E24 driving fail

Piękne BMW Serii 6 E24 i nieudany popis kierowcy. Dobrze, że nikogo nie było na chodniku (wideo)

Starsza para w Ferrari

Piękna emerytura. Wsiadają do Ferrari dłużej, ale z jaką satysfakcją! (wideo)