w

Tesla Model S Plaid – hamowanie z 240 km/h. Auto wpada w poślizg (wideo)

Tesla Model S Plaid problemy z hamulcami
Tesla Model S Plaid - hamowanie z 240 km/h. Auto wpada w poślizg (wideo)

To najmocniejszy seryjny model w historii marki i jeden z najskuteczniejszych samochodów elektrycznych na rynku.

Tesla Model S Plaid ma długą listę zalet, ale nie jest to auto bez wad. Udowadnia to hamowanie z 240 km/h. Zacznijmy od tego, że próby były realizowane na zamkniętym torze i przeprowadzał je kierowca znający się na rzeczy.

Samochód skręca całkiem nieźle, jak na swoją masę i przeznaczenie. To rodzinny, ekologiczny sedan, który ma bezpiecznie przewozić kierowcę i pasażerów w konkretne miejsca, a mimo to potrafi zaskoczyć nawet pojazdy sportowe. Swoje braki nadrabia genialnym i natychmiastowym przyspieszeniem, które rekompensuje straty.

Niepokojące zachowanie hamulców Tesli

Niektórzy twierdzą, że Tesla Model S Plaid ma za słabe hamulce. Osiągi tego elektrycznego auta są zbliżone do hipersamochodów, dlatego konieczny jest naprawdę wydajny układ. Problem okazuje się jednak większy, niż można było przypuszczać i nie dotyczy jedynie drogi hamowania.

Zauważył to Sasha Anis z Moutain Pass Performance. To człowiek, który testował praktycznie wszystkie Tesle. Nie trzeba dodawać, że potrafi świetnie prowadzić. Na kanale Speed Academy pojawił się materiał, który ujawnia jego torową jazdę Teslą Model S Plaid.

Podczas hamowania z 240 km/h, Tesla Model S Plaid wpada w poślizg, który jest niezwykle trudny do opanowania. Sasha wypadł z drogi na pas zieleni i miał duże szczęście, że nie dachował. Nie było to jednorazowe zdarzenia. Kierowca powtórzył to dwukrotnie i dopiero ostatnia próba zakończyła się utrzymaniem kontroli. Warto dodać, że miał świadomość wystąpienia problemów. Zwykły użytkownik jadący niemiecką autostradą może tego nie wiedzieć.

Sasha Anis twierdzi, że przy niższych prędkościach problem nie występuje i hamulce działają w porządku. Skąd więc taka reakcja? To pytanie do samego producenta. Być może to wadliwy system lub ograniczona wydajność układu. A może nierówny asfalt?

Poniższy materiał (w języku angielskim) ujawnia co najmniej kilka hipotez na ten temat. Nie można być jednak pewnym bez szczegółowej wiedzy inżynieryjnej na temat tego samochodu i zawartych w nim systemów.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Mimo iż to zawodowy kierowca to nawet on nie potrafił opanować tej dziennej i niebezpiecznej kierownicy. Koło zawsze będzie kołem a ten dziwny prostokąt y to nie wiadomo jak go złapać w panice.

  2. Niby doświadczony, a trzyma hamulec wciśnięty jak młodziak pomimo wyraźnych oznak poślizgu oraz utraty panowania nad pojazdem. Coś tu się nie zgadza. Chyba że założeniem jest że przy 240 prowadzi zupełny amator. Proszę sprawdzić inny egzemplarz oraz inne auto zdolne do osiągania takich prędkości w tych samych warunkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nissan Z 2021 - launch control

Nissan Z 2021 – brzmienie i procedura startu. Robi wrażenie! (wideo)

Ford Puma ST 2021 test

Crossover może być sportowy. Ford Puma ST jest najlepszym tego przykładem (test)