w

Spalinowy Citroen Berlingo 2024 jest już w polskiej ofercie. Gamę tworzy głównie diesel

Citroen Berlingo facelift
Spalinowy Citroen Berlingo 2024 jest już w polskiej ofercie. Gamę tworzy głównie diesel

Oferowanie kombivana wyłącznie z elektrycznym układem napędowym to absurd, dlatego liczni producenci zrezygnowali z takiego pomysłu. I tym sposobem klienci mają większy i lepszy wybór.

Spalinowy Citroen Berlingo 2024 jest tego znakomitym przykładem. Warto odnotować, że to model po niedawnym liftingu, który wyraźnie zmienił pas przedni. Teraz tworzą go nowe reflektory, innych grill i zmodernizowany zderzak.

Pozostałe części karoserii są praktycznie takie same. Zmieniły się jednak oznaczenia, a także dodano nowe lakiery. Nie zabrakło również zaktualizowanej listy wzorów felg. Mówiąc wprost, możliwości konfiguracyjne są teraz nieco większe.

Z kolei wnętrze zyskało nowe instrumenty pokładowe, które mają pozytywnie wpłynąć na ergonomię i użyteczność samochodu. Pierwsze, co rzuca się w oczy to cyfrowe zegary z ciekawymi motywami. Jak to w Citroenach bywa, są bardzo oryginalne i dalekie od klasyki.

Spalinowy Citroen Berlingo 2024
Citroen Berlingo 2024

Przed wskaźnikami zamontowano kierownicę o nowym wzorze. Takiej jeszcze nie widzieliśmy w autach tej marki. Ma podwójne ramiona, lakierowane wstawki, odświeżone logo i fizyczne przyciski, które pozostają wygodniejsze od tych dotykowych.

Natomiast konsolę centralną zdobi nowy ekran dotykowy. Podobnie jak poprzednik, wystaje poza obrys podszybia. Wygląda jednak nieco mniej estetycznie – nie jest elegancko wkomponowany w projekt, tylko taki „doczepiony”.

Co ważne, pod nim pozostawiono niezależny panel klimatyzacji. I jest to najbardziej ergonomiczne rozwiązanie, którego nie powinno zastępować się żadnymi zbędnymi innowacjami, które pochłaniają uwagę użytkownika.

Spalinowy Citroen Berlingo 2024 – cena

Francuski model po odświeżeniu jest oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych: standardowej (M) oraz przedłużonej (XL). Pod jego maską może znajdować się silnik benzynowy lub wysokoprężny. I nie ma w ofercie żadnej hybrydy, choć wkrótce może to się zmienić.

Zacznijmy od bazowej konfiguracji. Skrywa silnik 1.2 PureTech generujący 110 koni mechanicznych. Uzupełnia go sześciobiegowa przekładnia manualna. Taka konfiguracja występuje tylko i wyłącznie z podstawową długością nadwozia. Cena? 112 940 złotych.

Citroen Berlingo 2024 - wnętrze
Citroen Berlingo 2024

Alternatywą dla tego zestawu jest 100-konny diesel 1.5 BlueHDi, który również występuje z manualem o sześciu przełożeniach. W wersji krótkiej kosztuje 118 640 złotych, a w długiej – dokładnie 129 140 złotych.

Istnieje także 130-konny wariant diesla, który może współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegowym automatem. Spalinowy Citroen Berlingo 2024 w wersji M z takim silnikiem kosztuje kolejno 136 450 złotych albo 144 450 złotych, a w odmianie XL kolejno 141 240 złotych lub 149 340 złotych.

Dobre wyposażenie seryjne

Spalinowy Citroen Berlingo występuje tylko w dwóch wersjach wyposażeniowych. Ta otwierająca ofertę nosi nazwę Plus. Co ciekawe, jest dostępna tylko w 100- i 110-konnych wersjach silnikowych, czyli z jedynym benzyniakiem i najsłabszym dieslem.

Jeżeli chodzi o rozwiązania związane z bezpieczeństwem, obejmuje m.in. systemy awaryjnego hamowania, automatycznych świateł, kontrolowania pasa ruchu, wykrywania zmęczenia czy monitorowania zmęczenia kierowcy. Oprócz tego znajdziemy tu tylne czujniki parkowania, czujnik deszczu, reflektory ecoLED i światła przeciwmgłowe.

>Citroen Basalt Vision gotowy do produkcji. To mały crossover coupe za przystępną cenę

To oczywiście tylko część wyposażenia. Klient wybierający taką odmianę ma też do dyspozycji: drzwi przesuwne z obu stron, stalowe felgi, elektryczne szyby, elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i elektryczne lusterka zewnętrzne, półkę przy podsufitce, fotel kierowcy z regulacją lędźwiową, składany fotel pasażera, klimatyzację, 10-calowy ekran dotykowy, Bluetooth i lakier nadwozia Kaolin White.

Z kolei wersja Max występuje ze 130-konnym dieslem we wszystkich konfiguracjach. W jej skład wchodzą dodatkowo: przyciemniane szyby z tyłu, 16-calowe felgi aluminiowe, tylne szyby elektryczne, relingi w kolorze czarnym, trzy indywidualne fotele w drugim rzędzie, skórzana kierownica, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, cyfrowe wskaźniki na 10-calowym wyświetlaczu i dodatkowe porty USB.

Klient może doposażyć wariant Max w pakiet XTR, który już kiedyś był oferowany w Berlingo, To swego rodzaju dodatki, które mają upodabniać auto do crossovera. Doposażają auto w 17-calowe felgi o dedykowanym wzorze, inne dekory we wnętrzu i ozdoby karoserii.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Tourneo Courier 2024

Ford Tourneo Courier 2024 już na polskich drogach. Nowy Transit Courier też tu jest

Fernando Alonso Adrian Newey

Fernando Alonso przedłużył kontrakt. Koniec spekulacji na temat przyszłości Hiszpana