w

Skoda Kodiaq RS 2024 na zdjęciach patentowych. Nie ma obaw, są rury wydechowe

Skoda Kodiaq RS 2024
Skoda Kodiaq RS 2024 na zdjęciach patentowych. Nie ma obaw, są rury wydechowe

Flagowy SUV czeskiej marki doczeka się wkrótce topowej wersji napędowej, która z pewnością zainteresuje fanów łączenia praktyczności z osiągami.

Skoda Kodiaq RS 2024 nie została jeszcze oficjalnie zaprezentowana, ale te grafiki patentowe jednoznacznie sugerują, że jest gotowa do debiutu. Wyciek z pewności nie zmieni planów producenta, ale przynajmniej pozwala przypuszczać, czego możemy się spodziewać, szczególnie pod względem stylistycznym.

Design modelu został wyraźnie „podrasowany”, co jest zasługą fajnego body kitu. Jeżeli chodzi o front, oferuje on czarny grill o innej fakturze i przeprojektowany zderzak. Z kolei profil ujawnia nakładki progowe i dedykowane felgi.

Skoda Kodiaq RS 2024
Skoda Kodiaq RS 2024

Jeżeli chodzi o osłony chroniące dolne partie karoserii, to pozostały czarne, by zachować charakter stylistyczny SUV-a. Z tyłu dominują oczywiście oryginalnie wyglądające lampy, które łączy listwa LED biegnąca przez całą szerokość klapy.

Oprócz tego, można dostrzec dwie płaskie końcówki układu wydechowego, które są osadzone po przeciwnych stronach i sąsiadują z dyfuzorem. Podobnie jak w innych RS-ach, są tu także paski odblaskowe.

Skoda Kodiaq RS 2024 – jaki silnik?

Niewykluczone, że najnowsze wydanie tej wersji będzie oferowane w kilku wariantach. Puryści na pewno oczekują silnika 2.0 TSI, który mógłby generować 245-280 koni mechanicznych oraz napęd na obie osie. Wydaje się, że utrzyma się w ofercie.

Nie można wykluczyć jednak hybrydy plug-in opartej na benzynowym silniku o mniejszej pojemności. Taki zestaw w Octavii RS proponował 245 koni mechanicznych i akumulator trakcyjny umożliwiający pokonanie około 45 kilometrów.

Skoda Kodiaq RS 2024
Skoda Kodiaq RS 2024

Czy w takim modelu ma sens dorzucanie zbędnych kilogramów i zmniejszanie bagażnika? Z pragmatycznego punktu widzenia, jest to nonsens, ale prawnie ma to swoje uzasadnienie, bo pozwala obniżyć emisję CO2, która związuje ręce inżynierów podczas realizacji takich projektów.

>Skoda Octavia RS. Połączenie mocy i praktyczności to znakomity pomysł

Niektórzy z pewnością marzą o 220-konnym 2.0 TDI, ale na to akurat byśmy nie liczyli. Wolimy „rozczarować się pozytywnie”, niż mieć przesadne nadzieję. I sugerujemy to również Wam.

Na tym etapie nie wiadomo, kiedy Skoda Kodiaq RS 2024 trafi na rynek, ale zakładamy, że będzie to druga połowa bieżącego roku. Bliżej oficjalnego terminu poznamy oficjalny cennik i pozostałe szczegóły techniczne.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Peugeot 301

Solidny sedan za 25 tysięcy złotych. Nie jest piękny, ale jego diesel to rekompensuje

BMW M2 MH2 GTR II

BMW M2 MH2 GTR II ma niepozorny kolor, ale to mała bestia