w

Silniki Wankla Mazdy zostały wskrzeszone. Tym razem jednak mają inne zadanie

Mazda MX-30
Silniki Wankla Mazdy zostały wskrzeszone. Tym razem jednak mają inne zadanie

Japoński producent rzadko wybiera wyznaczone kierunki. Zamiast korzystać z technologii innych, sam tworzy swoją, by wyróżniać się na tle innych marek i uzyskiwać lepszy efekt.

Przynajmniej takie jest założenie. Silniki benzynowe z wysokim stopniem sprężania (bez turbin) do dziś znajdują się w gamie. Teraz nadszedł czas na kolejny ciekawy krok, który jest tak naprawdę powrotem do przeszłości: silniki Wankla Mazdy ponownie zostaną wykorzystane!

Rotacyjne jednostki napędowe (z wirującymi tłokami) z powodzeniem trafiały do kultowych coupe. Ostatnie, które nim dysponowało to RX-8. Dziś już nie ma żadnego takiego samochodu w gamie. Czy to oznacza, że firma wskrzesi również usportowione modele?

Silniki Wankla Mazdy powracają w nowej roli

Plotki na ten temat pojawiają się od lat. Do tej pory jednak nie było żadnych efektów. W końcu nadszedł czas na decyzję i oficjalny komunikat. Silniki Wankla Mazdy trafią do oferty, ale nie oznacza to powrotu usportowionych samochodów.

>Mazda CX-60 z benzynowym silnikiem 3.3 R6 Turbo. Kolejny krok w dobrą stronę!

Od zaprezentowania projektu RX-Vision zapowiadającego potencjalnego następcę RX-8 minęła już niemal dekada. I dalej nic. Zamiast tego możemy zobaczyć silnik rotacyjny w modelu MX-30 e-Skyactiv R-EV. Jest on częścią układu hybrydy plug-in.

Silniki Wankla Mazdy
Silniki Wankla będą częścią układów hybrydowych

I właśnie takiej drogi należy się spodziewać. Silniki Wankla mogą trafiać do nowy Mazd, ale pewnie jako część zelektryfikowanego układu PHEV. Takie konstrukcje będą trafiały do nowych SUV-ów i crossoverów.

Niewykluczone jednak, że producent powróci do koncepcji usportowionego coupe, które otrzymałoby właśnie taki zestaw. Czasy się zmieniają, dlatego na ten moment nie można być pewnym żadnego scenariusza.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Carlos Ghosn

Carlos Ghosn pozywa Nissana i żąda miliarda dolarów. Jak uciekał w pudle, to nie był taki cwany

Opel Rocks E-Xtreme

Opel Rocks E-Xtreme. Kolejny koncept na bazie pudełka Stellantis