Pierwsza generacja tego modelu jest przez liczne grono uważana za najlepszą spośród wszystkich trzech, które powstały.
Renault Laguna „Jedynka” nie jest już częstym widokiem na naszych drogach. To niewątpliwie bardzo udany samochód o atrakcyjnej sylwetce i zazwyczaj bardzo dobrze wyposażonym wnętrzu. Pod względem jakości nie imponował, ale miał długą listę zalet, która dominowała nad wadami.
Do sieci trafił właśnie materiał, który ujawnia, jak po dwóch dekadach spisuje się ten model na niemieckiej autostradzie. Warto dodać, że to egzemplarz z 2001 roku, który ma pod maską wolnossący silnik 1.6 16V generujący 107 koni mechanicznych oraz 148 niutonometrów.
Za przeniesienie tego potencjału na przednie koła odpowiada pięciobiegowa przekładnia manualna. Z danych fabrycznych wynika, że tak skonfigurowane Renault Laguna osiąga setkę w 11,5 sekundy i przyspiesza do 195 km/h.
Czy po wielu latach eksploatacji udało się utrzymać taką dynamikę? Sami zobaczcie: