w

Renault Avantime w teście łosia. Wyprzedziło swoje czasy, ale czy dobrze skręca? (wideo)

Renault Avantime test łosia
Renault Avantime w teście łosia. Wyprzedziło swoje czasy, ale czy dobrze skręca? (wideo)

To jeden z ostatnich awangardowych modeli, jakie stworzył francuski producent. Dziś może być gratką dla kolekcjonerów.

Za produkcję Renault Avantime odpowiadała firma Matra, która była częścią spółki zaangażowanej w ten projekt. Van w stylu coupe nie przyjął się na rynku i był oferowany tylko przed dwa lata – od 2001 do 2003 roku. W tym czasie wyprodukowano zaledwie 8557 egzemplarzy. Znalezienie zadbanej sztuki nie jest łatwe, ale na pewno łatwo.

W teście wykorzystano wariant z topowym, benzynowym silnikiem V6 pod maską. Francuski van coupe korzystał z opon Kumho Ecsta Le Sport (przód) i Wanli S-1063 (tył) w rozmiarze 235/50 R17. Warto zaznaczyć, ze prezentowane Renault Avantime posiadało system stabilizacji toru jazdy.

Renault Avantime w teście łosia

Test łosia okazał się nie taki straszny, jak można było przypuszczać. Wysokie nadwozie, duże gabaryty i francuskie „bujanie” zwiastowało duże kłopoty, ale obyło się bez wpadek. Ba! Renault Avantime w teście łosia wypadło naprawdę bardzo przyzwoicie.

Granicą zaliczenia próby okazało się 70 km/h. Wtedy doszło do pierwszego strącenia pachołka. Samochód utrzymał jednak stabilność i zamierzony tor jazdy. Dopiero przy 75 km/h można dostrzec wyraźną nadsterowność, która jednak wciąż jest do opanowania. Wstydu nie ma.

Przypomnijmy, że Renault Avantime było jedynym takim modelem na rynku. Nikt inny nie oferował trzydrzwiowego vana, którego konstrukcja nie przewidywała środkowego słupka. Do dziś wygląda to niesamowicie i naprawdę przyciąga wzrok.

Renault Avantime V6 – dane techniczne:

  • Maksymalna moc: 210 koni mechanicznych
  • Maksymalny moment obrotowy: 285 niutonometrów
  • Skrzynia biegów: automatyczna
  • Napęd: FWD
  • 0-100 km/h: 8,6 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 220 km/h
  • Średnie zużycie paliwa: 12,1 litra

Flagowa odmiana skrywa benzynową, sześciocylindrową jednostkę o pojemności 2,9 litra, która generuje 210 koni mechanicznych i 285 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Jak wynika z danych producenta, taka konfiguracja pozwala osiągać setkę w 8,6 sekundy i rozpędzać się do 220 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi natomiast około 12 litrów.

Kupienie Renault Avantime to ciekawy pomysł. Jak już wspomnieliśmy, zadbane auta z niskimi przebiegami to tzw. białe kruki. Ich wartość może sięgać nawet 70 tysięcy złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Grand Prix Brazylii 2021 - wyniki

Grand Prix Brazylii 2021 padło łupem Brytyjczyka. Hamilton jechał jak natchniony. Verstappen drugi

BMW 128ti test

BMW 128ti wprowadziło bawarską markę na nowy teren. Czy przyciągnie fanów hot hatchy? (test)