w

Rejestracje nowych aut w Polsce (maj 2022). Wyraźny spadek

Wyniki rejestracji aut - maj 2022
Rejestracje nowych aut w Polsce (maj 2022). Wyraźny spadek

Czy Polacy kupują coraz mniej nowych samochodów? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna.

Rejestracje nowych aut w Polsce uwzględniające dane z poprzedniego miesiąca wskazują pewien trend, ale nie informują o jego przyczynie. Zresztą może być ich kilka. Najistotniejszą nie jest ani inflacja, ani grubość portfelów potencjalnych nabywców.

Gdzie więc szukać problemu? W samym przemyśle motoryzacyjnym, który po prostu nie nadąża z produkcją. Kłopoty w tym zakresie zaczęły się już na początku pandemii, kiedy zakłady zaczęły działać z mniejszą wydajnością. Nie brakowało nawet czasowych zamknięć. Tego nie dało się nadrobić w kilka miesięcy.

Na tym oczywiście nie koniec. Szerokie kłopoty z komponentami (nie tylko półprzewodnikami) zatoczyły jeszcze większy krąg, gdy doszło do wojny za wschodnimi granicami naszego kraju. To wszystko w połączeniu z szalejącą inflacją daje mizerny efekt. Sprzedawcy nawet jakby chcieli, to nie za bardzo mają możliwość zwiększenia podaży. Warto podkreślić, że popyt jest wciąż duży.

Rejestracje nowych aut w maju 2022

Po najnowszym zestawieniu przygotowanym przez Instytut SAMAR doskonale widać, kto teraz rządzi na naszym rynku. Toyota jest po prostu bezkonkurencyjna. Jej wynik z samego maja (6080 sztuk) jest ponad dwukrotnie lepszy od marki zajmującej drugie miejsce. To mówi samo za siebie.

Rejestracje nowych aut (maj 2022):

  1. Toyota: 6080 sztuk
  2. Volkswagen: 3192 sztuki
  3. Kia: 3025 sztuk
  4. Skoda: 2966 sztuk
  5. Hyundai: 2574 sztuki
  6. Mercedes-Benz: 2000 sztuk
  7. BMW: 1957 sztuk
  8. Ford: 1908 sztuk
  9. Audi: 1697 sztuk
  10. Renault: 1161 sztuk

W porównaniu do ubiegłego roku widać wyraźny spadek rejestracji, który przekracza 12 procent. Wtedy jeszcze nie było aż tak dużych problemów produkcyjnych. Wydaje się, że sytuacja nie zostanie szybko ustabilizowana.

Rejestracje nowych aut - maj 2022
Niezmiennie przewodzi Toyota, która wyraźnie wyprzedza całą konkurencję

Co ciekawe, kilka marek z czołowej dziesiątki odnotowało wzrosty. Są to Kia (+8,42 procenta), Hyundai (+6,19 procenta), Mercedes (+15,34 procenta) oraz Ford (+15,36 procenta).

Warto zwrócić uwagę na pozycje firm premium. Niemieccy producenci oferujący teoretycznie droższe modele bez problemów rywalizują o klientów z markami popularnymi. Niektórych może szokować, że Audi sprzedaje więcej aut niż Renault, ale tak to dziś wygląda.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Corolla Corss

Toyota Corolla Cross 2022 w polskiej ofercie. Ile kosztuje?

Peugeot Rifter

Stellantis przewodzi w sprzedaży aut niskoemisyjnych w Polsce