Japońska marka wypełniła kolejną niszę w naszym kraju oferując następnego, kompaktowego SUV-a.
Czy to dobra decyzja? Czas pokaże. Toyota Corolla Cross 2022 właśnie zadebiutowała na polskim rynku. Polscy dealerzy rozpoczęli już zbieranie zamówień na nowy model. Wersja topowa nie jest jednak tania.
Zacznijmy od stylistyki. Samochód wydaje się mały, ale to pozory. Pod względem gabarytów tylko trochę ustępuje RAV4. Jego design nie ma może zadziorności, ale klienci tej marki lubią powściągliwe projekty, dlatego trudno uznawać to za wadę. To samo dotyczy konserwatywnego wnętrza.
Toyota Corolla Cross – cennik
Za bazowy egzemplarz trzeba zapłacić aktualnie 139 800 złotych. Tyle kosztuje wersja Comfort uzupełniona 197-konnym układem hybrydowym z napędem na jedną oś i skrzynią automatyczną CVT. To wariantu AWD trzeba dopłacić 9800 złotych. W podstawie klient otrzymuje, 17-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe wskaźniki, światła Basic LED, 10,5-calowy ekran dotykowy i adaptacyjny tempomat.
Topowa konfiguracja, czyli Premiere Edition została wyceniona na 181 000 złotych. W jej skład wchodzą m.in.: skórzana tapicerka, kamery 360 stopni, pakiet asystentów bezpieczeństwa oraz elektryczna klapa bagażnika.
Toyota Corolla Cross 2022 jest dostępna w ośmiu lakierach. Jedyny bez dopłaty to Pure White. Pozostałe (czarny, srebrny szary, khaki, czerwony i niebieski) kosztują od 2500 do 3500 złotych. Producent oferuje też dwa wzory felg – 17- i 18-calowe. Oprócz tego można dopasować opcjonalne pakiety:
- Pakiet Tech (dla wersji Style) za 4000 złotych: czujniki parkowania, układ detekcji przeszkód, asystent bezpiecznego wysiadania z auta, system monitorowania martwego pola w lusterkach, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu pojazdu, elektryczna klapa bagażnika
- Pakiet Premium Audi JBL (dla wersji Premiere Edition) za 6400 złotych: system multimedialny z nawigacją i 4-letnią transmisją danych, zestaw audio JBL z ośmioma głośnikami i subwooferem
Możliwości konfiguracyjne są oczywiście większe. Wiele opcji można dokupować pojedynczo, jak na przykład dach SKYVIEW za 5000 złotych (dla Premiere Edition).
Przypomnijmy, że układ hybrydowy Toyoty Corolli Cross pozwala rozpędzać się do 100 km/h w 8,1 sekundy i średnio zużywa około 6 litrów w cyklu mieszanym.