w

Porsche Carrera RSR sprzedane za ponad 2 miliony euro.

Co roku w kalendarzu nie brakuje pokazów samochodowych lub towarzyszących im aukcji, ale niewiele z nich może konkurować z Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

To właśnie tam, najwspanialsze pojazdy zmieniają swoich właścicieli. Tegoroczne wydarzenie, jak co roku było wyjątkowo spektakularne i razem z domem aukcyjnym Sotheby’s ustanowionych zostało kilka nowych rekordów.

Pomimo , że niektóre przedwojenne, francuskie klasyki osiągnęły niesamowicie wysokie ceny, oczy zebranych były zwrócony ku zabytkowemu Porsche 911.

Choć może wyglądać na trochę zniszczony, to bardzo rzadkie ’93 Carrera RSR 3.8 jest w zasadzie kompletnie nowe. To przebarwienie, które widzisz na nadwoziu, jest folią ochtonną, pierwotnie stosowaną w fabryce w Stuttgarcie, który chroni go podczas transportu i nigdy nie została usunięta. Jeden z zaledwie 51 wykonanych egzemplarzy został specjalnie doposażony we wnętrze z czerwonej skóry. Na liczniku zaledwie sześć kilometrów. Cena – 2,016,000 euro !!!!

Cena Porsche nie była jednak najwyższa. Talbot-Lago T150-C z 1937 roku osiągnął cenę 3,360,000 euro, natomiast prototyp Bugatti typu 57 Atalante – 3.024.000 euro.

Osiem pojazdów kwoty siedmiocyfrowe, w tym 1965 Ferrari 275 GTS (1,8 miliona euro), 2015 Porsche 918 Spyder (1,5 miliona euro), Ferrari 250 GT Lusso (1,4 miliona euro), Talbot ’48 -Lago T26 (1,1 mln euro), a Ferrari F40 z 1990 roku (1 mln euro). Inne ciekawe pozycje to: Lamborghini Countach LP400 z 1975 r. (817 tys. EUR), Porsche 911 R 2016 (358 tys. EUR), Lancia Delta S4 Stradale (492 tys. EUR).

Wszystkie licytacje przekroczyły sumę sprzedaży wysokości 25 milionów euro.

Rafał Łakus

Napisane przez Rafał Łakus

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rywal dla następcy Ferrari Dino ?

Rosyjski Optimus Prime.