w

Porównanie osiągów kwadratowych terenówek: Klasa G vs Wrangler vs Defender (wideo)

G 350 d kontra Wrangler kontra Defendery
Porównanie osiągów kwadratowych terenówek: Klasa G vs Wrangler vs Defender (wideo)

Zdolności terenowe tych samochodów są niezaprzeczalne. Jak jednak wypadną w próbie drogowej?

Trzy legendarne modele w czterech wcieleniach. Pierwszy z nich to nowy Land Rover Defender z 2-litrowym dieslem pod maską. Jego potencjał to 240 koni mechanicznych i 430 niutonometrów. Za przeniesienie mocy na obie osie odpowiada 8-biegowy automat. Waga? 2400 kilogramów.

Tuż obok stanął Jeep Wrangler z doładowaną jednostką benzynową o pojemności 2 litrów. Legitymuje się mocą 240 koni mechanicznych i 400 niutonometrami. Za przeniesie mocy na wszystkie koła odpowiada 8-biegowa skrzynia. Waga? 2 tony.

Mercedes-Benz Klasy G, który stanowi współczesny synonim luksusu. Prezentowana sztuka ma pod maską świetnego diesla o pojemności 2,9 litra. W tej konfiguracji oferuje on 286 koni mechanicznych i 600 niutonometrów. Tutaj także zastosowano napęd 4×4 (4MATIC), tyle że uzupełnia go 9-biegowa przekładnia automatyczna. Masa własna? 2,5 tony.

Ostatni (pod wieloma względami) model to Defender poprzedniej generacji. Jego Sercem jest 2,2-litrowy diesel oferujący 122 konie mechaniczne i 360 niutonometrów. Współpracuje z nim 6-biegowy manual. Waży 2,1 tony.

Oczywistym jest, który z tych samochodów dotrze na metę jako czwarty. Wskazanie zwycięzcy nie jest już jednak takie oczywiste. Masa własna może odegrać kluczową rolę.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pijany kierowca na A4 pod Rzeszowem

Autostrada A4: Obywatelskie zatrzymanie pijanego kierowcy. Ledwo stał na nogach (wideo)

BMW M6 88'

BMW M6 E24: Ma 33 lata, a wygląda lepiej niż większość nowych aut