Francuska marka znalazła na siebie sposób i zagospodarowała odpowiednie miejsce w koncernie Stellantis. Jej celem jest dołączenie do klasy premium. Czy to się uda? Jeżeli uda się utrzymać aktualny postęp, to pewnie tak.
Peugeot Inception Concept jest tym, czego należy spodziewać się w niedalekiej przyszłości. Został oficjalnie zaprezentowany na targach CES 2023 w Los Angeles. Jak można się domyślać, skrywa napęd elektryczny.
Zacznijmy jednak od stylistyki, bo ta robi naprawdę duże wrażenie. Francuscy projektanci od ładnych paru lat pokazują, że są w formie i ten pojazd jest tego kolejnym dowodem. Łączy futurystyczne kształty z odnośnikami do tradycji. Wystarczy spojrzeć na te minimalistyczne reflektory sąsiadujące z logo producenta, by dostrzec tu nawiązania do modeli sprzed kilkudziesięciu lat.
Z kolei kokpit wygląda bardzo innowacyjnie. To tzw. i-Cockpit w najnowszym wydaniu. Oferuje sterowanie Hypersquare. Cóż to takiego? System opierający kierowanie na czujnikach. Mówiąc prościej, kolumna nie ma mechanicznego połączenia z kołami. To coś takiego jak steer-by-wire oferowany niegdyś w Infiniti. Dzięki temu na wieniec nie trafiają żadne drgania, co zwiększa komfort.
Owa kierownica stanowi kluczowy element. Jej prostokątny kształt został zainspirowany grami wideo. Dzięki umieszczonym na niej przyciskom, wiele funkcji można dostosować używając kciuka – bez odrywania dłoni.
Uzupełnieniem całego projektu są przeszklenia boczne i górne, których powierzchnia sięga 7,25 metra kwadratowego. Peugeot Inception Concept dysponuje szkłem Narima, które jest poddawane obróbce tlenkiem metalu. Dzięki temu ma bardzo atrakcyjny odcień.
Przejdźmy do kwestii technicznych. Koncept bazuje na platformie Stella STLA, która została przystosowana do napędów na prąd. Technologia 800-woltowa została zintegrowana z baterią o pojemności 100 kWh.
Jak wynika z danych przekazanych przez producenta, zasięg ma wynosić do 800 kilometrów na jednym ładowaniu. Dzięki funkcji szybkiego uzupełniania energii, akumulator może zwiększyć zasięg o 150 kilometrów w skromne 5 minut.
Warto dodać, że Peugeot Inception Concept skrywa dwie jednostki elektryczne generujące 678 koni mechanicznych. Potencjał trafia oczywiście na obie osie. Takie połączenie pozwala rozpędzać się do setki w mniej, niż 3 sekundy.