w

Peugeot e-208 2023. Teraz ma więcej mocy i dalej dojedzie na jednym ładowaniu

Peugeot e-208 2023
Peugeot e-208 2023

Francuska marka postanowiła zaktualizować swój elektryczny model reprezentujący segment B.

Peugeot e-208 2023 bazuje na platformie e-CMP umożliwiającej wszechstronne zastosowanie w modelach na prąd. Dotyczy to zarówno w gabarytów, jak i samych układów napędowych, co koncern Stellantis skrupulatnie wykorzystuje.

Fani liftingów mogą być zawiedzeni, ponieważ stylistyka nie została zmieniona. To jednak żadna wada, bo elektryczny Peugeot 208 wciąż jest jednym z najlepiej wyglądających samochodów w swojej klasie.

Peugeot e-208 2023 – dane techniczne

Modernizacją zajęli się inżynierowie, czego efektem jest większa wydajność auta. Silnik elektryczny został wzmocniony do 154 koni mechanicznych. Jego moment obrotowy pozostał taki sam – wynosi 260 niutonometrów. Osiągi nie zostały ujawnione, ale podejrzewamy, że setkę będzie można zobaczyć po upływie 7,9 sekundy.

Peugeot e-208 2023
Peugeot e-208 2023

Pojemność baterii litowo-jonowej wzrosła nieznacznie – do 48,1 kWh netto. Tyle wystarczy, by Peugeot e-208 2023 mógł przebyć 400 kilometrów (według norm WLTP). To oznacza wzrost o dokładnie 24 kilometry względem modelu sprzed zmian. Istotną nowością jest także pompa ciepła z czujnikiem wilgotności. Oprócz tego zastosowano nowe opony o niskich oporach toczenia.

Peugeot e-208 2023
Peugeot e-208 2023

Standardowa ładowarka ma siłę 7,4 kWh, a jej trójfazowa wersja – 11 kWh. Skorzystanie ze 100 kW pozwala na uzupełnienie akumulatora od 20 do 80 procent w ciągu 25 minut. Nie jest to rekord, ale wynik jak najbardziej akceptowalny (biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy).

Peugeot e-208 2023 jeszcze nie doczekał się polskiego cennika. Uwzględniając inflację i szeroko pojęte wzrosty kosztów, podejrzewamy, że jego cena może być wyższa o kilka tysięcy w porównaniu do aktualnie oferowanego modelu.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Centymetry od czołówki na nieoświetlonej drodze

Centymetry od czołówki na nieoświetlonej drodze. Co to był za manewr? (wideo)

Nowe logo Citroena

Citroen zmienił logo. Powrót do korzeni