w

Peugeot 3008 po liftingu – nowe multimedia, 300 KM pod maską

Peugeot 3008 po liftingu - nowe multimedia, 300 KM pod maską
Peugeot 3008 po liftingu

Kompaktowy SUV francuskiej marki cieszy się sporym wzięciem – do tej pory wyprodukowano aż 800 tysięcy egzemplarzy. Druga generacja jest jednak na rynku od 2016 roku, dlatego przyszedł czas na lifting. Oto Peugeot 3008 po kuracji odmładzającej.

Stylistyka tego modelu jest bardzo udana i nie zdążyła się zestarzeć. To jeden z najlepiej wyglądających samochodów w swoim segmencie. Mimo tego, projektanci pokusili się o dość odważne zabiegi, które dotyczą pasa przedniego. Pojawiły się tu nowe reflektory z ledowymi pazurami, przeprojektowany grill i zderzak. Zmiany tylnej części karoserii są skromniejsze – obejmują głównie wypełnienie lamp i osłony.

Nowe multimedia

We wnętrzu pojawiły się nowe multimedia oparte na większym ekranie dotykowym, który wyróżnia się szybszą reakcją. Zegary są oczywiście cyfrowe i można je personalizować, podobnie jak podświetlenie ambientowe kabiny. Materiały wykończeniowe pozostały zbliżone, co oznacza wysoką jakość i taki sam poziom spasowania. Ofertę uzupełniły nowe elementy dekoracyjne.

Benzyny, diesel i hybrydy

Gama jednostek jest praktycznie taka sama. Ofertę otwiera 130-konny Puretech o pojemności 1,2 litra. Osoby zainteresowane lepszymi osiągami mogą wybrać nieco większy, 1,6-litrowy silnik z tej samej rodziny, który generuje 180 KM. Diesel? Oczywiście. Oferta obejmuje 1.5 BlueHDi (ok. 130 KM). Nie zabrakło także wersji hybrydowych – obie oparto na wspomnianym motorze 1.6 Puretech. Pierwsza wersja ma 225 KM i napęd na przód, a druga 300 KM i 4×4. Ta mocniejsza to odmiana plug-in z baterią o pojemności 13,2 kWh (zasięg na prądzie to ok. 50 km).

Peugeot 3008 po liftingu

Francuzi postanowili również uzupełnić wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Wśród nowości znajdują się m.in.: system rozpoznawania większej liczby znaków, kamera noktowizyjna (obraz wyświetlany na wskaźnikach, jak w DS 7 Crossback), asystent jazdy we mgle (dostosowujący siłę świateł do warunków) oraz system automatycznej jazdy drugiego stopnia (z utrzymywaniem pasa ruchu i odległości także w korkach). Ten ostatni wymaga jednak trzymania rąk na kierownicy.

Peugeot 3008 powinien utrzymać wysoką pozycję rynkową. Pierwsze egzemplarze po odświeżeniu trafią do europejskich salonów jeszcze w tym roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten sam silnik, ale 200 tysięcy złotych różnicy: czy AMG GT S 4-Door pokona E 63 S

Ten sam silnik, ale 200 tysięcy złotych różnicy: czy AMG GT S 4-Door pokona E 63 S? (wideo)

2021 Rolls-Royce Ghost

2021 Rolls-Royce Ghost – ewolucja designu i więcej luksusu