Kompaktowy SUV francuskiej marki cieszy się sporym wzięciem – do tej pory wyprodukowano aż 800 tysięcy egzemplarzy. Druga generacja jest jednak na rynku od 2016 roku, dlatego przyszedł czas na lifting. Oto Peugeot 3008 po kuracji odmładzającej.
Stylistyka tego modelu jest bardzo udana i nie zdążyła się zestarzeć. To jeden z najlepiej wyglądających samochodów w swoim segmencie. Mimo tego, projektanci pokusili się o dość odważne zabiegi, które dotyczą pasa przedniego. Pojawiły się tu nowe reflektory z ledowymi pazurami, przeprojektowany grill i zderzak. Zmiany tylnej części karoserii są skromniejsze – obejmują głównie wypełnienie lamp i osłony.
Nowe multimedia
We wnętrzu pojawiły się nowe multimedia oparte na większym ekranie dotykowym, który wyróżnia się szybszą reakcją. Zegary są oczywiście cyfrowe i można je personalizować, podobnie jak podświetlenie ambientowe kabiny. Materiały wykończeniowe pozostały zbliżone, co oznacza wysoką jakość i taki sam poziom spasowania. Ofertę uzupełniły nowe elementy dekoracyjne.
Benzyny, diesel i hybrydy
Gama jednostek jest praktycznie taka sama. Ofertę otwiera 130-konny Puretech o pojemności 1,2 litra. Osoby zainteresowane lepszymi osiągami mogą wybrać nieco większy, 1,6-litrowy silnik z tej samej rodziny, który generuje 180 KM. Diesel? Oczywiście. Oferta obejmuje 1.5 BlueHDi (ok. 130 KM). Nie zabrakło także wersji hybrydowych – obie oparto na wspomnianym motorze 1.6 Puretech. Pierwsza wersja ma 225 KM i napęd na przód, a druga 300 KM i 4×4. Ta mocniejsza to odmiana plug-in z baterią o pojemności 13,2 kWh (zasięg na prądzie to ok. 50 km).
Francuzi postanowili również uzupełnić wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Wśród nowości znajdują się m.in.: system rozpoznawania większej liczby znaków, kamera noktowizyjna (obraz wyświetlany na wskaźnikach, jak w DS 7 Crossback), asystent jazdy we mgle (dostosowujący siłę świateł do warunków) oraz system automatycznej jazdy drugiego stopnia (z utrzymywaniem pasa ruchu i odległości także w korkach). Ten ostatni wymaga jednak trzymania rąk na kierownicy.
Peugeot 3008 powinien utrzymać wysoką pozycję rynkową. Pierwsze egzemplarze po odświeżeniu trafią do europejskich salonów jeszcze w tym roku.