w

Ten sam silnik, ale 200 tysięcy złotych różnicy: czy AMG GT S 4-Door pokona E 63 S? (wideo)

Ten sam silnik, ale 200 tysięcy złotych różnicy: czy AMG GT S 4-Door pokona E 63 S
Ten sam silnik, ale 200 tysięcy złotych różnicy: czy AMG GT S 4-Door pokona E 63 S

Gama usportowionych Mercedesów jest bardzo szeroka. Klienci ją uwielbiają, czego dowodzą wyniki – wersje AMG stanowią ok. 10% całej sprzedaży.

Te najmocniejsze modele mają pod maską 4-litrowy silnik V8 Bi-turbo. I właśnie taka konstrukcja napędza samochody biorące udział w tym porównaniu. Wydaje się, że kluczową rolę odegra więc masa własna, ale nie jest to takie oczywiste.

Mercedes-AMG GT S 4-Door vs Mercedes-AMG E 63 S

Pierwszy bohater to Mercedes-AMG GT 63 S. W jego przypadku, silnik oddaje do dyspozycji 640 KM i 900 Nm. Z kolei Mercedes-AMG E 63 S oferuje 610 KM i 850 Nm. Oba auta dysponują 9-biegowymi przekładniami automatycznymi i napędami na obie osie (4MATIC). Mają także systemy kontroli startu, czyli launch control.

Topowa E-Klasa z praktycznym nadwoziem waży 1940 kg. 4-Door jest znacznie cięższy – jego masa własna to 2120 kg. Warto dodać, że ten pierwszy model kosztuje ponad 200 tysięcy złotych mniej od drugiego (startuje od 604 tysięcy złotych). Czy bardziej eleganckie nadwozie i rezultat na mecie uzasadnią tę pokaźną różnicę w cenie? Sprawdźcie i oceńcie sami:

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Idiotyczne holowanie ciężarówki - nie dość, że tyłem to jeszcze bez kierowcy

Idiotyczne holowanie ciężarówki – nie dość, że tyłem to jeszcze bez kierowcy (wideo)

Peugeot 3008 po liftingu - nowe multimedia, 300 KM pod maską

Peugeot 3008 po liftingu – nowe multimedia, 300 KM pod maską