w , ,

Peugeot 2008 to jeden z najlepszych miejskich crossoverów. Tani jednak nie jest (test)

Peugeot 2008 test 2021
Peugeot 2008 to jeden z najlepszych miejskich crossoverów. Tani jednak nie jest (test)

Francuska marka stara się zbliżać do klasy premium. Czy miejski crossover, który ją reprezentuje może być tego przykładem?

Peugeot 2008 nowej generacji ma dopiero dwa lata i nie zdążył się znudzić stylistycznie. Moim nieskromnym zdaniem wygląda najdoroślej z całego segmentu. Dzięki masywnym kształtom i zadziornemu spojrzeniu nie prezentuje się zabawkowo czy kolorowo, jak liczne grono konkurentów, które chce do siebie przyciągnąć przede wszystkim kobiety.

Peugeot 2008 2021 design
Dzięki atrakcyjnie narysowanemu nadwoziu, samochód wygląda elegancko i nowocześnie

Crossover z lwem w grillu jest naprawdę świetnie narysowany. W oczy rzucają się charakterystyczne reflektory z pazurami LED do jazdy dziennej, muskularne błotniki, osłony biegnące wokół dolnych krawędzi karoserii, wąskie lampy i łącząca je listwa, spojler dachowy oraz szeroki, wyraźnie pochylony słupek tylny. Summa summarum, poważny samochód.

Jakość i styl premium

Wiele miejskich crossoverów zdradza swoją segmentową przynależność przez kabinę. Francuski model tego nie robi, co ma związek nie tylko z designem kokpitu, ale też ogólnym poziomem wykonania. Materiały są naprawdę bardzo przyzwoite. Nie brakuje tu starannie spasowanych, miękkich tworzyw. Te twardsze są natomiast miłe w dotyku. Można? Można.

Peugeot 2008 2021 - wnętrze
W kokpicie znajdziemy zaawansowane instrumenty pokładowe i sporą liczbę praktycznych rozwiązań

Zegary są oczywiście cyfrowe. Co ciekawe, oferują motyw 3D, który nie jest jeszcze często spotykany. Przykładowo, to rozwiązanie znajdziemy w najnowszej Klasie S, ale w Audi A8 – już nie. Warto dodać, że wszystkie wyświetlenia informacje i wskazania podawane są w sposób czytelny. Nie można również narzekać na płynność wyświetlania.

Cechy wnętrza:

  • akceptowalna przestronność
  • wysoka jakość
  • nowoczesny kokpit
  • wydajne wskaźniki cyfrowe
  • ekran multimedialny zintegrowany z interfejsem klimatyzacji
  • przyzwoite fotele
  • duży bagażnik

Tuż obok zagościł natomiast ekran dotykowy delikatnie skierowany w stronę kierowcy. Został on zintegrowany z klimatyzacją, co oznacza brak niezależnego panelu. Szkoda. Niżej umieszczono estetyczne przyciski funkcyjne w stylu fortepianowym. Uwagę zwraca także spora liczba wnęk, schowków i półek. Jest praktycznie.

Peugeot 2008 wnętrze
W obu rzędach zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Z przodu przydałyby się nieco dłuższe siedziska

Fotele bardzo dobrze wyglądają i oferują odpowiednie podparcie boczne. Mają także całkiem niezłe zagłówki. Gdybym mógł coś zmienić, to wydłużyłbym siedziska – z myślą o długonogich. Zakres regulacji jest natomiast wystarczający. W drugim rzędzie bez problemu zmieszczą się dwie osoby do 185 centymetrów wzrostu. Miejsca na głowy jest całkiem sporo, a na nogi – nieco mniej. Można jednak zanotować wygodną podróż.

Nowy Peugeot 2008 - bagażnik
Bagażnik ma pojemność 434 litrów

Co równie ważne, istnieje możliwość przewiezienia dużego ekwipunku. Bagażnik ma pojemność 434 litrów, co wystarczy na kilka dużych walizek. Uzupełnieniem słusznych rozmiarów jest szeroka klapa i naprawdę nisko poprowadzony próg załadunku. Projektanci zastosowali także dwa dodatkowe haczyki, podwójną podłogę i schowki po obu stronach.

Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 – dane techniczne

Przejdźmy teraz do kluczowych liczb. Nowy Peugeot 2008 występuje w kilku konfiguracjach silnikowych. Każda z nich dysponuje napędem na przód – także ta elektryczna. W tym przypadku mamy do czynienia z najmocniejszym wariantem, jaki jest w ofercie. To benzynowy, doładowany silnik 1.2 PureTech generujący 155 koni mechanicznych oraz 240 niutonometrów. Sprzęgnięto go z ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 – kluczowe liczby:

  • 155 koni mechanicznych
  • 240 niutonometrów
  • 8-biegowy automat
  • 0-100 km/h: 8,1 sekundy
  • v-max: 206 km/h
  • średnie zużycie paliwa (cykl mieszany): 7,5 litra

Osiągi samochodu są zadowalające. Przyspieszenie do setki trwa zaledwie 8,2 sekundy, a rozpędzanie kończy się przy 206 km/h. Czy równie pozytywnie wypada zużycie paliwa? Średnia z testu (800 kilometrów, cykl mieszany) wyniosła 7,5 litra.

Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 - dane techniczne
Silnik 1.2 PureTech w topowej wersji oferuje 155 KM i 240 Nm

To nieco więcej, niż podaje producent, ale pragnę zaznaczyć, że nie bawiłem się w oszczędzanie. Kierowcy, którzy będą jechać nieco spokojniej (o co nie będzie trudno), bez problemu obniżą ten wynik o około litr.

Wrażenia z jazdy Peugeotem 2008

Samochód jest dynamiczny i to czuć. Przyspieszeniu towarzyszy warkot charakterystyczny dla jednostek trzycylindrowych. Według mnie, to całkiem przyjemny dźwięk. Kultura pracy silnika nie rozczarowuje. Wielokrotnie nagradzana konstrukcja jest naprawdę dobrze zestrojona i w kluczowych dziedzinach nie budzi zastrzeżeń.

Peugeot 2008 - wrażenia z jazdy
Dynamika pojazdu jest bardzo dobra. Skrzynia potrafi jednak czasem szarpnąć przy redukowaniu

Z kolei skrzynia biegów potrafi czasem szarpnąć – szczególnie przy redukcji. Z pewnością to kwestia oprogramowania, bo już jeździłem z takim układem napędowym w innym aucie i nie było tego typu zjawisk. Podczas nabierania prędkości, dobór przełożeń jest wystarczająco szybki. Warto zaznaczyć, że przednie koła bez problemu radzą sobie z przeniesieniem mocy na asfalt. Napędzanie drugiej osi zwiększyłoby tylko koszty eksploatacji.

Peugeot 2008 2021 - opinie
Komfort jazdy podnosi bardzo przyzwoite wyciszenie

Francuzi chcą sięgnąć premium, dlatego muszą zwracać uwagę na detale. Wśród nich jest wyciszenie. Peugeot 2008 oferuje naprawdę dużą liczbę mat wygłuszających, dlatego konwersowanie przy prędkościach autostradowych nie stanowi żadnego problemu. Cieszy także niezły poziom tłumienia nierówności oraz sprawnie działający układ kierowniczy. Summa summarum, prezentowany crossover radzi sobie zarówno na prostych odcinkach, jak i krętych drogach.

Ile kosztuje Peugeot 2008?

Cena jest już premium i widać to gołym okiem. Za podstawę trzeba zapłacić 87 100 złotych. Dużo. Taka konfiguracja oferuje bazową wersję wyposażenia (Active), a także 100-konny silnik benzynowy uzupełniony sześciobiegowym manualem. Prezentowaną sztuka kosztuje 131 300 złotych, co stanowi naprawdę spory wydatek. Wyposażenie jest oczywiście kompletne.

Peugeot 2008 - cennik
Cennik tego modelu otwiera kwota 87 100 złotych. Za prezentowany wariant trzeba zapłacić 131 300 złotych

Nie mam wątpliwości, że Peugeot 2008 to jeden z najlepszych miejskich crossoverów na rynku. Oferuje świetny design, nowoczesne, dobrze wykonane wnętrze, wiele systemów bezpieczeństwa oraz dobrą dynamikę. Jego cena jest jednak wysoka, dlatego niełatwo mu walczyć o klienta ze znacznie tańszymi konkurentami.

Tekst i zdjęcia: Wojciech Krzemiński

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Na rondzie pod prąd - Bielsko-Biała

Bielsko-Biała. Kolejny bohater na Rondzie Solidarności. Wybrał jazdę wężykiem (wideo)

Wypadek na autostradzie A6, Szczecin, 18.07.2021 r.

Potężne zderzenie na A6 pod Szczecinem – skutek zagapienia (wideo)