Miejski SUV francuskiej marki cieszy się dużym zainteresowaniem. Nie można jednak osiadać na laurach, bo konkurencja nie śpi. Właśnie dlatego konieczna była kuracja odmładzająca.
Tak wygląda Peugeot 2008 po liftingu. Projektanci wybrali ścieżkę stylistyczną, która została wyznaczona przez model 508. Wiedzieliśmy więc, jak będzie wyglądała odświeżona wersja prezentowanego samochodu.
Pas przedni otrzymał nowe klosze reflektorów LED. Pojawiły się także „diodowe pazury”, które zostały wkomponowane w zderzak. Modyfikacjom uległ także grill, który ma teraz nieco elegantszą fakturę. Nie mogło zabraknąć również nowego, czarnego logo.
Z tyłu pojawiły się inne wypełnienia lamp – również przypominające motyw z 508. Przy okazji liftingu, wprowadzono także nowe lakier i wzory felg. Jak można się domyślać, wariant e-2008, czyli ten elektryczny, posiada klapę z lewej strony klapkę zasłaniającą gniazdo ładowania. W wersji konwencjonalnej, klapka znajduje się po prawej stronie i oczywiście poprzedza wlew paliwa.
Peugeot 2008 po liftingu – wnętrze
W kabinie nie ma większych zmian. To oznacza bardzo dobre materiały wykończeniowe oraz świetne spasowanie. Do tego dochodzą atrakcyjne dekory i nowe wzory tapicerek. W tych kategoriach, Peugeot 2008 jest jednym z liderów segmentu.
Instrumenty pokładowe pozostały praktycznie takie same. Na kierownicy pojawił się nowy znaczek, ale przyciski pozostały fizyczne, co oczywiście cieszy. Zegary są cyfrowe i pozwalają na dobranie motywu zgodnego z oczekiwaniami kierowcy.
Na szczycie konsoli centralnej zagościł dotykowy ekran multimedialny z zaktualizowanym interfejsem. Poniżej znajdują się dysze nawiewu, potencjometr od głośności i panel przycisków funkcyjnych.
Bystre oko dostrzeże również nowe cięgno zastępujące drążek automatu. Summa summarum, nie ma mowy o rewolucji. Nawet ewolucja jest to trudna do odkrycia. W tym przypadku nie jest to jednak wada.
Peugeot E-2008, hybrydy, benzyniak i diesel
Francuzi ujawnili już dane techniczne elektrycznej wersji. Oferuje ona jeden silnik o mocy 156 koni mechanicznych. Z jednostką zintegrowano baterię, która ma teraz pojemność 54 kWh. Zgodnie z normami WLTP, ma ona pozwalać na pokonanie od 345 do 406 kilometrów.
Na początku przyszłego roku, do gamy ma trafić wersja hybrydowa oparta na jednostce benzynowej uzupełnionej sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Jej potencjał to 136 koni mechanicznych.
W ofercie pozostanie także 130-konny silnik 1.2 PureTech oddający do dyspozycji 130 koni mechanicznych. Może on współpracować z sześciobiegowym manualem lub ośmiobiegowym automatem.
Co istotne, Peugeot 2008 po liftingu będzie dostępny również z silnikiem Diesla. To znana i lubiana jednostka 1.5 BlueHDi, która generuje 130 koni mechanicznych. Występuje wyłącznie z przekładnią automatyczną.