w

Nowa Alfa Romeo Giulia może mieć 1000 KM i silnik spalinowy. Zacznij zbierać pieniądze

Nowa Alfa Romeo Giulia
Nowa Alfa Romeo Giulia może mieć 1000 KM i silnik spalinowy. Zacznij zbierać pieniądze

Niektórzy fani mieli obawy, co będzie z kultową włoską marką pod skrzydłami koncernu Stellantis. Mogą być jednak spokojniejsi, bo przyszłość zapowiada się emocjonująco.

Potwierdzają to wstępne, nieoficjalne informacje na temat kolejnego wcielenia kultowego modelu. I już teraz pragniemy wszystkich uspokoić. Nowa Alfa Romeo Giulia będzie dostępna z silnikiem spalinowym, co jest oczywiście znakomitą wiadomością.

Warto podkreślić, że będzie to model zwiastujący nowy etap w historii tego producenta. Wyznaczy kierunki związane ze strategią, technologią i stylistyką. Należy więc spodziewać się dopracowanego samochodu.

Nowa Alfa Romeo Giulia z klocków Stellantis

Przynależność do koncernu oznacza możliwość wykorzystania kluczowych podzespołów. I nie ma w tym nic złego, jeśli zostaną wybrane te, które są godne takiego samochodu. Na tym etapie już wiadomo, że nowa Alfa Romeo otrzyma architekturę STLA Large, która znajdzie się także w amerykańskim mięśniaku – Dodge’u Chargerze.

To jednak nie oznacza identycznych napędów czy rozmiarów. Jako że platforma jest modułowa, można zmieniać jej rozstaw osi czy układy. Według niektórych, nadwozie będzie zbliżone do fastbacka (jak w Peugeocie 408), ale większe prawdopodobieństwo, że uda się zachować klasyczną linię.

Nowa Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

Co ciekawe, początkowo sugerowano, że Giulia otrzyma napęd wyłącznie elektryczny. Na szczęście uda się zachować większe urozmaicenie. Zacznijmy jednak od wersji na prąd. Ta podstawowa ma generować 345 koni mechanicznych. Z kolei Veloce ma mieć ich aż 790. A to nie jeszcze nie jest szczyt oferty.

Nowa Giulia Quadrifoglio będzie dysponowała około 1000 koni mechanicznych. To prawie dwukrotnie więcej od aktualnie oferowanej generacji w topowym wydaniu. Póki co nie wiadomo jaki silnik spalinowy trafi pod maskę, ale wiele wskazuje na trzylitrową jednostkę Hurricane z podwójnym doładowaniem. Oprócz niej będzie pewnie jednostka elektryczna, z którą zostanie utworzony napęd hybrydowy – albo HEV, albo PHEV (plug-in).

>Alfa Romeo Junior, czyli historia o tym, jak Milano straciło swoją tożsamość

Amerykański krewny, elektryczny Dodge Charger w wersji Daytona przyspiesza do setki w 3,3 sekundy, a posiada 670 koni mechanicznych. Spodziewamy się zatem jeszcze lepszej dynamiki w przypadku włoskiego modelu.

Kiedy nastąpi debiut modelu? Oficjalna data nie została jeszcze ustalona. Podejrzewamy jednak, że będzie to połowa przyszłego roku. Z kolei premiery rynkowe powinny rozpocząć się już w 2026 roku. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowy Nissan Evalia

Nowy Nissan, którego znasz od lat. Ma inną nazwę i trzy rzędy siedzeń

Volvo XC60

To ulubione auto premium Polaków. Nie jest kompaktem tylko dużym SUV-em