Mimo systematycznie wzrastających cen, Polacy chętnie udają się do salonów po nowe samochody. Proporcje między osobami fizycznymi a firmami są utrzymane.
Potwierdzają to rejestracje aut w kwietniu 2024, z których wynika, że nabywcy prywatni stanowią 30,81 procenta całego popytu. Z kolei firmy to aktualnie 69,19 procenta, co pokrywa się z pozostałymi wynikami z poprzednich miesięcy tego roku.
Początek wiosny przyniósł naprawdę poważny wzrost – sięgnął on 25,1 procenta, co oznacza, że w Polsce zarejestrowano 44 386 sztuk nowych samochodów osobowych. Uwzględniając wszystkie rezultaty od początku bieżącego roku, łącznie zarejestrowano 183 079 pojazdów osobowych, co stanowi wzrost o 15,5 procenta w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym.
Rejestracje aut w kwietniu 2024
Producentem, który sprzedaje w Polsce najwięcej aut jest Toyota. Jak podaje SAMAR, w samym kwietniu zarejestrowano 8269 egzemplarzy nowych modeli tej marki. Skoda, która odnotowała drugi wynik (5334 sztuki) jest zdecydowanie za liderką. Trzecie miejsce przypadło Volkswagenowi, który doczekał się w czwartym miesiącu 3208 nowych sztuk z tablicami rejestracyjnymi.
Rejestracje aut w kwietniu 2024 potwierdzają także mocne pozycje marek premium. Mercedes odnotował czwarty rezultat (2682 egzemplarze), a BMW (2150 sztuk), Volvo (2037 sztuk) i Audi (1848 sztuk) były kolejno siódme, ósme i dziewiąte. Pomiędzy producentami „z wyższej półki” znalazły się koreańskie firmy: Hyundai (2315 sztuk) oraz Kia (2244 sztuki). Dziesiątkę dopełniło Renault z wynikiem 1797 egzemplarzy..
Dominację Toyoty potwierdza „klasyfikacja indywidualna) rejestracji w kwietniu. Corolla (2359 sztuk) pozostaje liderką, a na trzecim, czwartym i piątym miejscu są kolejno Yaris (1245 sztuk), RAV4 (1215 sztuk) oraz C-HR (1166 sztuk). Druga lokata przypadła Skodzie Octavii (1980 sztuk).
>Rejestracje aut w marcu 2024. Było blisko sensacji
W kwietniu dobry wynik odniosły również inne SUV-y: Volkswagen Tiguan (889 sztuk), Volvo XC60 (840 sztuk), Hyundai Tucson (825 sztuk) i Dacia Duster (802 sztuki). Zajęły one miejsca w drugiej piątce, co potwierdza ich popularność rynkową.
Pierwsze cztery miesiące też są zdominowane przez Toyotę. W top 10 znalazło się aż pięć modeli tej marki. Oprócz nich, są dwa koreańskie i po jednym japońskim, rumuńskim i czeskim. Podejrzewamy, że Skoda nie zdoła dogonić Toyoty do końca roku – wręcz przeciwnie, przewaga może jeszcze wzrosnąć.