Amerykańskie i europejskie repliki, które są tworzone przez domorosłych tunerów bywają dalekie od idealnych. Czasami wzbudzają wręcz zażenowanie.
Azjaci też pozwalają sobie na wpadki, ale tym razem należą się im niskie ukłony. Tamtejsi fani motoryzacji stworzyli niesamowitą replikę kultowego, włoskiego samochodu sportowego. Oto wietnamskie Pagani w pełnej okazałości.
Zacznijmy, że nie są to przypadkowi goście. Mają na YouTube już prawie 2 miliony subskrypcji, co jasno wskazuje na duży potencjał. Poza tym, są bardzo utalentowani. Nie dysponują linią produkcyjną czy narzędziami prawdziwej fabryki. Tak naprawdę trudno ich nazwać nawet manufakturą.

Mimo tego, potrafią tworzyć wprost genialne projekty. Wietnamskie Pagani jest najnowszym z nich, ale wcześniej już wykonali repliki LaFerrari czy Bugatti Chiron. Na ich kanale można przeanalizować ich rozwój. Początkowe dzieła mogły nie budzić takiego zachwytu, ale pokazują, że nauka i praktyka mogą niesamowicie zwiększyć ludzkie umiejętności.
Wietnamskie Pagani poznasz po odpaleniu
Aby odwzorować włoski model, konieczne były modele 3D w zmniejszonej skali. Wietnamskie Pagani oparto na specjalnie stworzonym podwoziu. Później wykonano gliniane nadwozie, które miało umożliwić dostosowanie kształtów elementów karoserii z włókna szklanego.
Domorośli inżynierowie włożyli mnóstwo pracy w ten projekt, o czym świadczą elementy oświetlenia, aktywne klapy aerodynamiczne, skrzydlate drzwi oraz cztery końcówki układu wydechowego.
>Ferrari F50 dla ubogich, czyli replika na bazie Pontiaca Fiero
Nawet z bliska można się pomylić. Postawienie oryginału obok repliki ujawnia jednak pewne różnice. Dotyczą one przede wszystkim lusterek, kół i tylnej części karoserii. Niemniej jednak to wciąż bardzo dopracowany projekt.

Wnętrze pokazuje natomiast, że nawet brak budżetu i podzespołów nie jest w stanie zatrzymać kreatywności. Choć trudno tu mówić o doskonałym odwzorowaniu, widać starania i całkiem niezły efekt.
Niektórych z pewnością zaskoczy, że podwozie, hamulce, silnik i pozostałe elementy osprzętu napędowego pochodzą z Daewoo Espero. W latach 90. był to niezwykle popularny samochód na polskich drogach. Wyróżniał się praktycznością i dobrą ceną na tle europejskich, renomowanych rywali (Passata, Vectry czy 406).