Doskonale zdajemy sobie sprawę, że te wszystkie międzynarodowe tytuły nie zawsze odzwierciedlają oczekiwania klientów. Niemniej jednak warto przynajmniej poznać wybór jury złożonego z obywateli różnych krajów.
Konkurs na Światowy Samochód Roku 2023 został rozstrzygnięty. Ekologiczne lobby robi swoje, dlatego nikogo nie powinno dziwić, że laureatem został samochód elektryczny. Warto jednak zaznaczyć, że to interesujące auto, które ma argumenty, by do siebie przekonać.
Zdobywcą tegorocznego tytułu został Hyundai Ioniq 6. Określenie „koreańskie Porsche” dotyczy oczywiście designu, a dokładniej tylnej części karoserii, która nieco przypomina samochody niemieckiego producenta. Proporcje są oczywiście inne, ale najważniejsze, że całość wygląda ciekawie i rzuca się w oczy.
Jeżeli chodzi o jakość wykonania, to raczej nie ma powodów do narzekań. O parametrach technicznych trudno mówić „na sucho”. Dopiero po teście w warunkach rzeczywistych będziemy mogli powiedzieć coś więcej.
Światowy Samochód Roku 2023 – zwycięzcy
Ioniq 6 zwyciężył też w kategoriach dotyczących aut elektrycznych i designu. Koreański koncern zdobył najważniejszą statuetkę, ale ma więcej powodów do zadowolenia. W kategorii World Performance Car 2023 zwyciężyła Kia EV6 GT. Tak, duży i ciężki samochód z napędem na prąd. Fajnie, tak nie za sportowo.
Ciekawostką pozostają kolejni laureaci. World Luxury Car 2023 to Lucid Air, który praktycznie nie jest znany w Polsce. Z kolei zdobywcą tytułu World Urban Car 2023 został odświeżony Citroen C3.
>Pierwszy kontakt: Hyundai IONIQ 6 dojechał do Polski. Kosmos jest jakby bliżej
Zwycięstwo Hyundaia w kluczowej kategorii trudno podważyć (a szczególnie w tych czasach), ale pozostali laureaci mogli być dobrani bardziej adekwatnie lub po prostu lepiej. To też nie jest tak, że są to złe auta. Po prostu w poszczególnych kategoriach można znaleźć ciekawsze wybory.
Konkurs na Światowy Samochód Roku 2023 jest już historią. Teraz trzeba czekać na kolejny rok i kolejne ciekawe wybory międzynarodowego, pewnie niezależnego jury. No cóż, pewnym jest, że w tytuł World Car Of The Year 2024 nie przypadnie modelowi spalinowemu. Śmiemy wątpić, że nie zdobędzie go także hybryda.