w

Oto hot hatch z tylnym napędem. Ma 326 KM i pozwala na drift

Volkswagen ID.3 GTX
Oto hot hatch z tylnym napędem. Ma 326 KM i pozwala na drift

Nikt tego nie oczekiwał, ale Niemcy i tak zrobili po swojemu – niektórzy mogą być z tego powodu zadowoleni. Oto najbardziej szalone wydanie dobrze znanego modelu.

Hot hatch z tylnym napędem? Ależ proszę. Aż trudno uwierzyć, że na taki krok porwał się Volkswagen, który słynie z konserwatywnego podejścia do absolutnie wszystkiego. Tym razem jednak podjęto próbę „podrasowania” spokojnego wizerunku.

Oto Volkswagen ID.3 GTX. Jak łatwo wywnioskować, usportowiony kompakt ma elektryczny układ napędowy, co z pewnością nie przypadnie do gustu purystom. Niemnie jednak na pewno znajdą się również zwolennicy takiego połączenia.

Nowy hot hatch z tylnym napędem
Volkswagen ID.3 GTX

Jeżeli chodzi o walory estetyczne, to próżno tu szukać ekstrawagancji lub krępującej muskularności. To ID.3 z dwukolorową karoserią i dedykowanymi, pięcioramiennymi felgami. No dobra, są tu jeszcze nakładki progowe i lekko przeprojektowane zderzaki.

Gdyby nie oznaczenia umieszczone z tyłu i po bokach, to naprawdę trudno byłoby zorientować się, że ten samochód ma tak duży potencjał silnikowy. Sleeper naszych czasów? Coś w tym jest. Przejdźmy więc do rzeczy.

Hot hatch z tylnym napędem i silnikiem na prąd

Volkswagen ID.3 GTX oferuje tylko jeden silnik, który standardowo generuje 282 konie mechaniczne i 545 niutonometrów. W wersji Performance oferuje jeszcze więcej, bo 326 koni mechanicznych, co odpowiada potencjałowi CUPRY Born VZ. I nie jest to przypadek.

>Volkswagen Polo dla rolników. To nowa wersja kultowego modelu

Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że to hot hatch z tylnym napędem. Nie ma trybu dołączania przedniej osi, co przy liniowym wytwarzaniu (takiej) mocy wymaga naprawdę dużego wyczucia od kierowcy. W odpowiednich rękach może być więc sporo frajdy za kółkiem.

Nowy hot hatch z tylnym napędem
Volkswagen ID.3 GTX

Osiągi? Nie rozczarowują. Sprint do setki zajmuje 5,6 sekundy we wspomnianej odmianie Performance. Bazowy GTX robi to samo w 6 sekund. Jeżeli chodzi o prędkość maksymalną, to wynosi ona odpowiednio 200 i 180 km/h.

W obu przypadkach można liczyć na akumulator trakcyjny o pojemności 79 kWh, który można ładować z mocą 175 Kw. Uzupełnianie energii od 10 do 80 procent trwa około 25 minut. Według producenta, taka konfiguracja ma mieć zasięg do 600 kilometrów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Porsche Taycan Turbo GT

Z autem wśród zwierząt. Porsche Taycan Turbo GT może być jak zebra

Volkswagen ID.7 Tourer GTX

Najmocniejsze kombi Volkswagena już jest! Ma 335 KM i duży bagażnik