w

Oto Ford Kuga 2024. Diesel pożegnał się z ofertą

Ford Kuga 2024
Oto Ford Kuga 2024. Diesel pożegnał się z ofertą

Amerykański, kompaktowy SUV doczekał się w Europie kuracji odmładzającej. Co ciekawe, w Stanach Zjednoczonych doszło do niej pod koniec 2022 roku.

Nie ma więc mowy o żadnych zaskoczeniach, bo kierunek zmian jest praktycznie taki sam. Ford Kuga 2024 jest nowocześniejszy, przyjemniejszy dla oka i stylistycznie bliższy Focusowi. Warto zaznaczyć, że debiut aktualnej, trzeciej generacji nastąpił w 2019 roku, dlatego był to najwyższy czas na modernizację.

Front dysponuje przeprojektowanymi reflektorami z ciemnym wypełnieniem. Pomiędzy nimi znalazła się dyskretna blenda LED, pod którą wkomponowano grill o nowym kształcie. Zderzak też jest inny, niż dotychczas.

Ford Kuga 2024
Ford Kuga 2024

Z tyłu można mówić o znacznie skromniejszych modyfikacjach. Tak naprawdę główną różnicę stanowią klosze lamp. Pozostałe elementy pozostały takie same lub bardzo podobne. Jak zwykle przy okazji liftingu, pojawiły się także nowe lakiery i wzory felg.

>Ford Bronger. Nie zadawaj pytań producentowi

Na tym jednak nie koniec, ponieważ do oferty dołącza wersja Active. Jest już znana z innych modeli amerykańskiej marki (na przykład z Focusa Kombi). Charakteryzuje się dodatkowymi, plastikowymi osłonami, które mają dodawać więcej uterenowionego, stylistycznego animuszu.

Bystre oko dostrzeże również o centymetr większy prześwit. Producent dorzucił także tryb jazdy Trail mający pomóc na mniej przyczepnych nawierzchniach. Bardziej jednak chodzi o design, niż jakiekolwiek zdolności poza asfaltem.

Ford Kuga 2024 – wnętrze

W kabinie zastosowano rozwiązania znane ze wspomnianego Focusa – zgodnie z oczekiwaniami. Zegary są oczywiście cyfrowe i oparte na znanych motywach. Przed nimi znalazła się kierownica z fizycznymi przyciskami (całe szczęście).

Na konsoli centralnej dominuje ekran multimedialny o przekątnej 13,2 cala. Oparto go na systemie SYNC 4. Ma dobrze rozplanowany interfejs, ale został w pełni zintegrowany z panelem klimatyzacji, co wymaga przyzwyczajenia.

Nieco niżej, pod dyszami nawiewu wygospodarowano przestrzeń na starter, potencjometr i kilka przycisków funkcyjnych. Na tunelu środkowym są natomiast gniazda, półka, selektor trybów jazdy uchwyty na butelki i podłokietnik.

Diesel już nie wróci

Skąd ta decyzja? Teoretycznie mówi się o słabnącej popularności. Według nas jednostka wysokoprężna wciąż jest najrozsądniejszym wyborem do kompaktowego SUV-a, który rocznie pokonuje około 25 tysięcy kilometrów. Tak czy inaczej, Ford Kuga 2024 nie będzie dostępny z takim silnikiem.

Gama obejmuje natomiast znaną konstrukcję 1.5 EcoBoost, która oddaje do dyspozycji 150 koni mechanicznych. Uzupełnia ją sześciobiegowy manual lub automat Powershift. Alternatywą będzie hybryda oparta na 2,5-litrowym silniku wspieranym przez jednostkę elektryczną. Potencjał tego zestawu to 180 koni mechanicznych. Moc może trafiać na przód lub obie osie za pośrednictwem bezstopniowej przekładni automatycznej.

Ford Kuga 2024 - wnętrze
Ford Kuga 2024

Co ciekawe, do oferty trafi również hybryda plug-in, czyli topowy wariant w tym modelu. Ona także korzysta z benzynowego silnika o pojemności 2,5 litra, ale dysponuje większą mocą. Kierowca ma pod prawą stopą 240 koni mechanicznych.

Dzięki tej mocy, Kuga PHEV osiąga setkę w 7,3 sekundy. Warto również wspomnieć o akumulatorze litowo-jonowym, który ma pojemność 14,4 kWh. Według producenta, taka wartość ma umożliwiać pokonywanie do 69 kilometrów w trybie elektrycznym.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hyundai Bayon 2024

Hyundai Bayon 2024 (lifting). Nowa twarz, więcej technologii

Renault Captur

Wyniki sprzedaży Renault napawają optymizmem. Jest lepiej, niż przewidywano