w

Oto 240-konny minivan Hyundaia. To seryjna wersja

Hyundai Staria HEV
Oto 240-konny minivan Hyundaia. To seryjna wersja

Minivany wracają do łask producentów, co widać po ostatnich premierach. Tworzą je nawet marki premium. Ostatnio do tego towarzystwa dołączyły modele Lexusa i Volvo.

W tym środowisku chce też być południowa koreańska marka, która od jakiegoś czasu oferuje model Staria. Teraz uzupełnia jego gamę wersją hybrydową mogącą zainteresować sporą grupę klientów. Ten 240-konny minivan Hyundaia robi duże wrażenie.

Pod względem stylistycznym jest dokładnie tak, jak w pozostałych wersjach. Najbardziej charakterystyczny wydaje się pas przedni z blendą LED i reflektorami umieszczonymi w zderzaku. Ten sam motyw oferuje Kona.

240-konny minivan Hyundaia
Hyundai Staria HEV

Profil to natomiast ukłon w stronę akwarium. Szyby są wprost ogromne. Mają zbliżony rozmiar do blachy pokrywającej drzwi i błotniki. Z pewnością doprowadzają sporo światła do duże kabiny.

Tył jest prostszy, ale dzięki dużemu przeszkleniu prezentuje się całkiem nieźle. Pionowe lampy mogłyby jednak oferować nieco bardziej oryginalny motyw. W takim wydaniu pasują do każdego auta dostawczego.

>Ile kosztuje najtańszy Hyundai? Oferuje całkiem sporo

Ogromną zaletą tego modelu jest oczywiście wnętrze, które można konfigurować na różne sposoby. Dla przykładu, wersja Cargo oferuje trzy lub pięć miejsc. Z kolei Tourer może mieć na pokładzie dziewięć lub aż 11 siedzeń. Krótko mówiąc, mały autobus.

Do tego dochodzą nowoczesne rozwiązania, wśród których dominują oczywiście instrumenty pokładowe. Zegary są cyfrowe, a centralny ekran multimedialny oferuje sporą liczbę funkcji. Oprócz tego zastosowano tu liczne półki, schowki, wnęki, gniazda ładowania i inne praktyczne dodatki.

240-konny minivan Hyundaia

A teraz przejdźmy do rzeczy. Nowy wariant napędowy to hybryda samoładująca. Według producenta, zużywa mniej, niż diesel o pojemności 2,2 litra czy benzynowy silnik 3.5 V6. w przypadku tego drugiego wydaje się to oczywiste.

Fundamentem tego układu jest benzynowy, doładowany silnik o pojemności 1,6 litra. To konstrukcja z rodziny Smartstream, którą uzupełnia jednostka elektryczna. Sam motor spalinowy oferuje 178 koni mechanicznych i 265 niutonometrów. Natomiast „elektryk” osiąga 72 konie mechaniczne oraz 304 niutonometry.

Potencjał systemowy tego zestawu to dokładnie 242 konie mechaniczne i 367 niutonometrów. To sporo, jak na taki model, ale trzeba liczyć się również z dużą masą własną – Staria w tym wydaniu waży aż 2220 kilogramów.

Hyundai Staria HEV - wnętrze
Hyundai Staria HEV

Co ważne, z układem zintegrowana jest sześciobiegowa skrzynia automatyczna. Jej zadaniem jest przenoszenie mocy na przednią oś. Hybrydowa Staria nie występuje z napędem na wszystkie koła, ale nie wykluczone, że w przyszłości takie rozwiązanie będzie dostępne.

Jak wynika z oficjalnych informacji, 240-konny minivan Hyundaia zużywa średnio 7,7 litra w cyklu mieszanym. To naprawdę niewiele, biorąc pod uwagę jego możliwości i gabaryty. Jeżeli będzie nieźle wyceniony, to może cieszyćBy się sporym wzięciem.

Czy Hyundai Staria trafi na polski rynek? Były takie przymiarki, ale póki co nie wiadomo, czy i kiedy to nastąpi. Według nas byłby to naprawdę fajny pomysł, tym bardziej że w tej klasie dominują auta premium. Koreański minivan mógłby oferować podobne możliwości za skromniejszą cenę.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Kuga 2024

Ford Kuga 2024 – polski cennik. Bazowa wersja ma 150 KM

Alfa Romeo GTAmodificata

Alfa Romeo GTAmodificata w pełnej okazałości. To jak powrót legendy