w

Alfa Romeo GTAmodificata w pełnej okazałości. To jak powrót legendy

Alfa Romeo GTAmodificata
Alfa Romeo GTAmodificata w pełnej okazałości. To jak powrót legendy

Włosi uwielbiają wspomnienia i historię, dlatego często wracają do modeli sprzed lat. Ten piękny restmood jest tego kolejnym przykładem.

Oto Alfa Romeo GTAmodificata, czyli hołd dla legendarnej Giulii GTAm, która była produkowana na przełomie lat 60. i 70. ubiegłego wieku. Warto zaznaczyć, że projekt jest wciąż na etapie prototypu, ale autorzy już określili, jaka będzie jego przyszłość.

Zacznijmy od tego, że to dzieło Totem Automobili, czyli włoskiego producenta nadwozi. Przedstawiciele firmy ujawnili, że celem jest stworzenie pięciu egzemplarzy z pełną homologacją – krótko mówiąc, dopuszczonych do ruchu.

Alfa Romeo GTAmodificata
Alfa Romeo GTAmodificata

Warta ujawnienia jest także cena. Jedna sztuka ma kosztować 1,1 miliona euro, co wydaje się horrendalną wartością, nawet dla milionerów. Podejrzewamy jednak, że znajdą lub już znaleźli się chętni, którzy potraktują ten twór, jak dobrą inwestycję i za kilka lat wystawią go na sprzedaż.

Alfa Romeo GTAmodificata

Nadwozie prezentuje się oszałamiająca. Poszerzone błotniki, widoczne nity i włókno węglowe robią bardzo duże znaczenie. Kultowe, czarno-niebieskie malowanie też ma duże znaczenie. Do tego dochodzą piękne, okrągłe elementy oświetlenia – zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Wnętrze auta nie zostało jeszcze ujawnione. Podejrzewamy, że projekt kokpitu będzie bardzo retro, ale jednocześnie zostaną w niego wkomponowane nowoczesne instrumenty pokładowe, aby spełniał dzisiejsze oczekiwania. Oprócz tego należy spodziewać się kubełkowych foteli firmy Sabelt oraz skórzanej tapicerki.

Alfa Romeo GTAmodificata
Alfa Romeo GTAmodificata

Najważniejszy jednak jest oczywiście układ napędowy. Sercem Alfa Romeo GTAmodificata jest silnik V6 od Italtecnica. To konstrukcja o pojemności 3,2 litra, która dysponuje doładowaniem. Co istotne, waży tylko 165 kilogramów.

>Chevrolet Camaro Restmood. Rocznik 69′ nigdy nie był taki mocny

Potencjał? Imponujący. Benzynowa jednostka oddaje do dyspozycji 798 koni mechanicznych oraz 730 niutonometrów. Jej szczytem jest 8500 obrotów. Zintegrowano ją z sekwencyjną skrzynią biegów. Nie zabrakło również mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Dopełnieniem całości jest tytanowy wydech.

Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy, regulowany ABS, a także elektryczne wspomaganie kierownicy. W zatrzymaniu samochodu pomagają natomiast hamulce Brembo (sześciotłoczkowe z przodu, czterotłoczkowe z tyłu).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hyundai Staria HEV

Oto 240-konny minivan Hyundaia. To seryjna wersja

Fiat Pandina 2024

Oto Fiat Pandina. Mówi to Panu coś?