w

Nowy pick-up Toyoty za 50 tysięcy złotych. To będzie hit!

Toyota Hiliux Champ
Nowy pick-up Toyoty za 50 tysięcy złotych. To będzie hit!

Producenci starają się przyciągać klientów nowoczesnymi rozwiązaniami, licznymi dodatkami i unikatowym wyposażeniem. Fakty są jednak takie, że to cena wciąż czyni największe cuda.

Japońska marka wie o tym doskonale, dlatego stworzyła model, który z pewnością zdobędzie dużą popularność. To nowy pick-up Toyoty o nazwie Hilux Champ. Będzie dostępny na wybranych rynkach. Pod względem kosztu zakupu wydaje się bezkonkurencyjny.

Zacznijmy od tego, że kilka tygodni temu już pisaliśmy o tym modelu. Był on przedstawiany jako koncept IMV 0. Jak widać, władze chciały sprawdzić, czy wzbudzi duże zainteresowanie. Szybko okazało się, że to może być strzał w dziesiątkę.

Nowy pick-up Toyoty za niewielkie pieniądze

To oczywiście podstawowa półciężarówka ze światowej gamy tej firmy. Początkowo będzie oferowana w Tajlandii, gdzie jej ceny zaczynają się od 459 000 batów, czyli 50 490 złotych (kurs 0,11). Jest to kwota, za którą w Polsce nie można dostać nawet Kii Picanto. Krótko mówiąc, najtańsze samochody w naszym kraju są droższe, niż ten nowy pick-up Toyoty oferowany w Azji.

>Toyota Hilux GR Sport 2024. Chce być jak Raptor

Toyota Hilux Champ to surowa i prosta konstrukcja, która została stworzona do ciężkiej pracy. Na tajskim rynku jest dostępna w wersjach z długim i krótkim rozstawem osi. Może być zintegrowana z opuszczaną platformą lub płaską skrzynią.

Nowy pick-up Toyoty
Toyota Hiliux Champ

Co ciekawe, projekt zawiera otwory na śruby, które pozwalają doposażyć auto w różne rozwiązania. Producent sugeruje ponad sto firm tworzących kompatybilne akcesoria. Można więc dostosować pick-upa do własnych potrzeb.

Wszystkie tajskie egzemplarze Hilux Champ będą posiadać krótką kabinę z dwoma miejscami. Wnętrze urzeka prostotą i zawiera tylko to, co niezbędne. W podstawowej wersji nie ma multimediów i wszystko opiera się na wskaźnikach przed kierownicą. Są za to półki i schowki.

Trwałe silniki

Co ciekawe, nowa Toyota ma być oferowana z trzema jednostkami do wyboru. Pierwszy z nich to dwulitrowy benzyniak generujący 137 koni mechanicznych i 183 niutonometry. Druga propozycja to również jednostka benzynowa, ale o pojemności 2,7 litra. Wytwarza 164 konie mechaniczne i 245 niutonometrów.

W ofercie jest też diesel o pojemności 2,4 litra. Jego potencjał to 148 koni mechanicznych i 343 niutonometry. Podstawowa jednostka została zintegrowana z pięciobiegową skrzynią manualną. Pozostałe dwie mają sześciobiegowy automat. Bez względu na wariant silnikowy, Toyota Hilux Champ jest dostępna tylko z tylnym napędem.

Toyota Hiliux Champ - wnętrze
Toyota Hiliux Champ

Jak już wspomnieliśmy, prezentowany model startuje od 459 000 batów. Za najlepszą wersję silnikową trzeba zapłacić 577 000 batów, czyli równowartość 63 479 złotych.

Podejrzewamy, że auto nie ma szans na debiut w Polsce. Gdyby to było możliwe, zaistniałaby konieczność przystosowania go do europejskich norm. W praktyce oznaczałoby to podniesienie ceny. Prezentowane silniki też raczej nie miałyby racji bytu, co ma związek z ekologicznym lobby, które skutecznie eliminuje proste konstrukcje spalinowe na rzeczy elektrycznych układów napędowych.

Jeśli jednak Hilux Champ znalazłby się na jakimś rynku w wersji z kierownicą po lewej stronie, to prywatny import lekko używanych egzemplarzy wydaje się ciekawym pomysłem. Zobaczymy, czy kiedykolwiek do tego dojdzie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes-AMG GLE Coupe 53 4MATIC+

Ten usportowiony SUV ma 455 KM. Może pełnić rolę auta rodzinnego

Porsche 911 Speedster

Porsche 911 Speedster na sprzedaż. Unikatowa igła!