w

Nowy Mercedes-AMG E 63 może tak wyglądać. Czy będzie hybrydą?

Nowy Mercedes-AMG E 63
Nowy Mercedes-AMG E 63 może tak wyglądać. Czy będzie hybrydą?

Pod koniec zeszłego miesiąca poznaliśmy kolejną generację kultowego modelu ze Stuttgartu. Za jakiś czas światło dzienne ujrzy jego topowa wersja.

Niemiecka marka skrupulatnie ukrywa wszelkie informacje na temat tego samochodu. Nowy Mercedes-AMG E 63 na pewno będzie mocny i szybki, ale na tym kończą się „pewniki”. Warto jednak przeanalizować aktualną strategię producenta i rzucić okiem na te niezależne grafiki, które mogą być blisko oryginalnych projektów.

Najmocniejsze warianty znanych modeli z gwiazda na masce są zazwyczaj powściągliwe stylistycznie. Kluczem jest tu zachowanie pierwotnej elegancji i dodanie do niej odrobiny sportowego animuszu. Zazwyczaj wychodzi to bardzo dobrze.

Nowy Mercedes-AMG E 63 – niezależne grafiki

Wzorem innych AMG, autor tych grafik przeprojektował zderzaki, wykorzystał grill z pionowymi listwami, dodał oznaczenia, listwy progowe, dyfuzor, cztery końcówki układu wydechowego i spojler na klapie bagażnika. Wydaje się, że ten ostatni może mieć nieco inną formę, ale summa summarum, właśnie takiego designu należy się spodziewać.

Producent raczej nie szykuje rewolucji – i bardzo dobrze. Nowy Mercedes-AMG E 63 powinien być wierny tradycji, co oznacza szybkość, jakość i elegancję. Tajemnicą owiana jest jednak zastosowana technologia w tym modelu.

Nowy Mercedes-AMG E 63
Ten niezależny projekt może być bliski oryginału, który powinien zostać ujawniony jeszcze w tym roku

Przypomnijmy, że aktualne wcielenie skrywa czterolitrowe, podwójnie doładowane V8, które generuje 603 konie mechaniczne i 850 niutonometrów. Przenoszeniem tego potencjału na obie osie zajmuje się dziewięciobiegowy automat.

Producent jeszcze nie ujawnił nic na temat układu napędowego nowej E-Klasy AMG, ale krążą słuchy, że sercem auta ma być rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów, który otrzyma elektryczne wsparcie.

>Mercedes GLS 2024 (lifting). W ofercie diesel, AMG i Maybach

Mówi się o mocy około 700 koni mechanicznych i nawet 1000 niutonometrów. Puryści nie będą zachwyceni brakiem V8, ale osiągi z pewnością będą jeszcze lepsze, niż w obecnie oferowanej generacji.

Pytanie tylko, czy uda się zachować masę własną na rozsądnym poziomie. Wiemy, że hybrydy sporo ważą, a szczególnie te z dużymi bateriami litowo-jonowymi. Pozostaje mieć nadzieję, że charakter auta pozostanie taki sam.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To mogła być próba kradzieży auta

To mogła być próba kradzieży auta. Nikczemnik w Audi zachowywał się nieprzewidywalnie

Volkswagen Golf R 333

Volkswagen Golf R 333 doczeka się debiutu. Za dźwięk odpowiada Akrapović