w

Nowe fakty! Dacia Logan 2021 bez tajemnic. Znamy dane techniczne

Dacia Logan to ikona budżetowych sedanów. To ważne dla wielu rynków auto doczekało się nowego wcielenia. Właśnie poznaliśmy dane techniczne.

Zacznijmy jednak od stylistyki. Auto wygląda znacznie nowocześniej, niż poprzednik. Z przodu znajdziemy szeroki grill i reflektory z ledowym motywem przypominającym Volvo. Tylna część karoserii zdobią natomiast lekko zaokrąglone lampy, wyraźnie ścięta klapa i masywny zderzak.

Choć proporcje wydają się zbliżone, same wymiary delikatnie się różnią. Nowy Logan ma 4396 mm długości (+36 mm), 1848 mm szerokości i 1501 mm wysokości. Dodajmy, że prześwit sięga 135 mm. Co ciekawe, bazuje na płycie podłogowej CMF-B, z której korzysta również nowa generacja Clio.

Nowe multimedia

Kokpit zyskał zupełnie nowe instrumenty i znacznie bardziej atrakcyjny design. Plastiki pozostaną twarde (jak w Dusterze), ale są solidniej spasowane. Zegary pozostały analogowe i też nawiązują do jedynego SUV-a marki. Jeżeli chodzi o multimedia, to widać duży postęp. W aucie może się znaleźć 8-calowy ekran dotykowy zintegrowany z Apple Car Play i Android Auto. Pojawił się też system Media Nav. Po raz pierwszy w historii modelu jest także automatyczna klimatyzacja

W kabinie ma być przestronniej, szczególnie w drugim rzędzie. Pojawiło się też więcej praktycznych rozwiązań (np. rozkładane stoliki w oparciach przednich foteli). Bagażnik ma 528 litrów pojemności i jego próg umieszczono niemal 2 cm niżej.

Silniki Logana 2021

W gamie jednostek znajdziemy tylko propozycje benzynowe. Ofertę otwiera wolnossący silnik SCe generujący 65 KM. Nad nim uplasowano doładowany motor TCe oferujący 90 KM. Ten drugi może współpracować z 6-biegowym manualem lub bezstopniowym automatem.

Co ważne, w ofercie pojawi się także wariant z układem LPG. Duże prawdopodobieństwo, że będzie on taki sam, jak w najnowszym Clio. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione. Trudno podejrzewać, że będą takie same, ale nie powinny również przesadnie wzrosnąć.

Logan nie będzie oferowany na wszystkich dotychczasowych rynkach. Może zniknąć nawet z Francji. W Polsce pozostanie jednak w gamie.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volkswagen Tiguan R – zobacz, jak przyspiesza do 200 km/h

Dacia Sandero Stepway cena

Dacia Sandero 2021 i Sandero Stepway 2021 – LPG, nowe multimedia i automat!