Dacia Sandero najnowszej generacji została przedstawiona w tym miesiącu. Teraz poznaliśmy więcej szczegółów technicznych.
Auto wygląda bardziej atrakcyjnie, niż poprzednia generacja. Zarówno Sandero, jak i Sandero Stepway mają przyjemniej narysowane oświetlenie, więcej przetłoczeń i detali wpływających na całość. Uterenowiony wariant wzbogacono plastikowymi osłonami, relingami i dedykowanymi felgami.
Samochód bazuje na platformie CMF-B, która jest też fundamentem nowego Clio. Jeżeli chodzi o wymiary, to można liczyć na 4088 mm długości (Stepway +10 mm), 1848 mm szerokości, 1499 mm wysokości. Rozstaw osi sięga 2604 mm, a prześwit wynosi 133 mm (Stepway +41 mm).
Lepiej wyposażone wnętrze
Podobnie, jak w przypadku Logana, wnętrze zyskało na praktyczności. Kokpit stał się nowocześniejszy i bardziej ergonomiczny. Zegary są takie, jak w Dusterze. To oznacza analogowe tarcze i klasyczny komputer pokładowy. Na konsoli centralnej może znaleźć się 8-calowy ekran multimedialny zintegrowany z Apple Car Play i Android Auto.
W uboższych wersjach, jego miejsce może zastąpić nasz smartfon współpracujący z systemem Dacia Media Control. W ten sposób na ekranie urządzenia mobilnego wyświetli się dedykowany interfejs z dostępem do radia, telefonu i nawigacji. Będzie można skorzystać także z obsługi głosowej.
Pod względem przestronności, ma być wyraźnie lepiej, szczególnie w drugim rzędzie. Przedstawiciele marki zapewniają, że przednie fotele zyskały lepsze wyprofilowanie. Bagażnik ma natomiast 328 litrów pojemności. To tyle, ile w przeciętnym kompakcie i 8 litrów więcej niż w poprzedniku. Z kolei łączna wartość dodatkowych schowków to 21 litrów.
Gama jednostek jak w Loganie
Wśród silników zabraknie wersji z dieslem. To oczywiście nie jest specjalne zaskoczenie. Zamiast niej pojawi się natomiast 100-konny benzyniak 1.0 TCe Eco-G współpracujący z instalacją LPG. Ofertę otworzy wolnossąca jednostka SCe generująca 65 KM. Została ona zintegrowana z 5-biegowym manualem. Wyżej uplasowano 90-konny wariant wspomnianego silnika 1.0 TCe, który może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub bezstopniowym automatem CVT.
Nowe systemy bezpieczeństwa
Wyposażenie Sandero może obejmować m.in.: systemy monitorowania martwego pola i awaryjnego hamowania, 6 poduszek, asystenta ruszania pod górę, wspomaganie parkowania, automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele, dostęp bezkluczykowy, automatyczne wycieraczki i otwierane okno dachowe.
Ceny nie zostały jeszcze ujawnione. Spodziewamy się jednak delikatnego wzrostu związanego z nową konstrukcją i większym bagażem technologii.