w

Nowe BMW X1 (2023) – polski cennik. Podstawa za 177 200 złotych

BMW X1 2023 - linia podstawowa
Nowe BMW X1 (2023) - polski cennik. Podstawa za 177 200 złotych

Niemiecka marka poszła za ciosem i błyskawicznie udostępniła oferty sprzedażowe swojego kompaktowego SUV-a nowej generacji.

Nowe BMW X1 jest wyraźnym postępem technologicznym względem poprzednika. Widać, że inżynierom zależało na zaszczepieniu jak największej liczby przydatnych rozwiązań, przy jednoczesnym utrzymaniu pierwotnego charakteru auta. Czy to się udało? To już zweryfikuje rynek.

BMW X1 2023
Koncepcja stylistyczna pozostała ta sama, ale została unowocześniona

Pod względem stylistycznym możemy mówić o ewolucji – całkiem udanej. Zarówno pas przedni, jak i tył samochodu prezentują się atrakcyjnie. Spójną całość tworzą dobre proporcje auta. Z kolei we wnętrzu nie brakuje inspiracji „Siódemką” i Serią 3 po liftingu.

Nowe BMW X1 – dane techniczne

Polski oddział BMW już uzupełnił konfigurator swoją nowością. Wiemy, że kompaktowy SUV z Bawarii jest dostępny w trzech liniach wyposażenia: Podstawowej, xLine oraz Sportowej M. Ta pierwsza, czyli najuboższa jest oferowana w słabszych odmianach. Warto dodać, że początkowa oferta nie obejmuje hybryd. Tak wygląda wstępna gama silnikowa BMW X1 2023:

  • sDrive18i (1.5 R3, napęd na przód, 136 koni mechanicznych, 230 niutonometrów, 0-100 km/h: 9,2 sekundy, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7 litrów)
  • xDrive23i (2.0 R4, napęd na obie osie, 218 koni mechanicznych, 320 niutonometrów, 0-100 km/h: 7,1 sekundy, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,2 litra)
  • sDrive18d (2.0 R4, napęd na przód, 150 koni mechanicznych, 360 niutonometrów, 0-100 km/h: 8,9 sekundy, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5 litra)
  • xDrive23d (2.0 R4, napęd na obie osie, 211 koni mechanicznych, 400 niutonometrów, 0-100 km/h: 7,4 sekundy, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,3 litra)

W ofercie będą jeszcze dwie hybrydy plug-in, które są oparte na podstawowej, 1,5-litrowej jednostce benzynowej. Oferują one 245 koni mechanicznych (xDrive25e) oraz 326 koni mechanicznych (xDrive30e). Niebawem powinniśmy poznać ich ceny.

BMW X1 2023 – cennik

Przejdźmy teraz do kluczowych liczb. Za bazową konfigurację trzeba zapłacić 176 100 złotych. W tej cenie otrzymamy egzemplarz z napędem na przód, 136-konnym silnikiem benzynowym oraz podstawową linią wyposażenia. Tak wygląda cennik BMW X1 2023:

  • X1 sDrive18i: 176 100 złotych
  • X1 xDrive23i: 226 600 złotych
  • X1 sDrive18d: 196 100 złotych
  • X1 xDrive23d: 241 600 złotych

Różnice w cenach są znaczące. Niemniej jednak pod względem mocy jest w czym wybierać. Warto dodać, że do automatycznej skrzyni biegów uzupełnionej łopatkami trzeba dopłacić 1100 złotych. Podstawowa konstrukcja dwusprzęgłowa nie posiada tego rozwiązania.

Linia podstawowa

Postanowiliśmy zweryfikować, jak prezentuje się wersja podstawowa BMW X1. Jak można było się domyślać, nie jest ona równie atrakcyjna, jak te konfiguracje, które są przedstawiane na grafikach promujących model.

Podstawowa wersja BMW X1
Podstawowe BMW X1 ma w standardzie reflektory diodowe i felgi aluminiowe

Biały lakier uzupełniają czarne, plastikowe wstawki, które wyglądają raczej mało szlachetnie. Chromowane akcenty znajdują się tylko na grillu. Felgi aluminiowe są standardem, ale 16 cali to zdecydowanie za mały rozmiar w aucie o tych gabarytach.

We wnętrzu jest już wyraźnie lepiej. Klient otrzymuje cyfrowy panel, w skład którego wchodzą wirtualne wskaźniki i dotykowy ekran multimedialny. Wielofunkcyjna kierownica nie imponuje designem, ale przynajmniej ułatwia obsługę. Tapicerka jest oczywiście z tańszej tkaniny, niż skóra.

BMW X1 - wnętrze wersji bazowej
Tak wygląda wnętrze X1 w wersji podstawowej

Kluczowe elementy podstawowego wyposażenia: reflektory diodowe, felgi aluminiowe, automatyczna klapa bagażnika, BMW Live Cockpit Plus (dwa ekrany), nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja, skórzana kierownica, kanapa składana na trzy części (40/20/40), selektor trybów jazdy (Personal, Sport, Efficient), asystent parkowania, kamera cofania i regulator prędkości z funkcją hamowania. Aby poznać jeszcze lepiej ten model i jego pozostałe wersje, warto odwiedzić oficjalny konfigurator.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lamborghini Aventador vs Suzuki Hayabuss

Lamborghini Aventador SVJ i Suzuki Hayabusa. Pojedynek „sportów”!

Kobiecie uciekł tramwaj

Pani nie zdążyła na tramwaj. Pomógł przypadkowy kierowca