Włoski producent wkrótce złapie kolejny oddech, czego prognostykiem jest strategia opracowana przez Stellantis i kolejna generacja dobrze znanego modelu.
Producent ma aktualnie w gamie tylko jeden leciwy model, który wkrótce przejdzie na zdecydowanie opóźnioną emeryturę. Zastąpi go nowa Lancia, która dzieli podzespoły z kuzynami reprezentującymi ten sam koncern. Choć nie została jeszcze oficjalnie przedstawiona, wiemy już jak wygląda.
Wszystko za sprawą fotografii i nagrań, które trafiły do sieci. To amatorskie materiały, które zostały wykonane przez osoby znajdujące się przypadkowo w pobliżu samochodu, gdy ten pozował do fotografii promocyjnych.
Nowa Lancia Ypsilon blisko debiutu
Samochód pozostał reprezentantem segmentu B, co oznacza, że będzie rywalizował z autami miejskimi. Choć większość spodziewała się crossovera, wydaje się, że to zwykły hatchback o konwencjonalnej linii.
Niemnie jednak, zdecydowanie wyróżnia się na tle potencjalnych rywali i krewnych. Pas przedni tworzą okrągłe reflektory z trzema dominującymi punktami świetlnymi, obły zderzak, krótka maska, czarna listwa z nazwą marki i trzy blendy LED, które razem tworzą motyw rozciągniętej litery „T”.
Profil zdradza natomiast lakierowane nakładki, które chronią błotniki, lekko zwężające się przeszklenia, dach opadający ku tyłowi i klamki tylnych drzwi, które zostały ukryte na wysokości ostatniego słupka.
Według nas najlepiej prezentuje się tylna część karoserii, gdzie dominują okrągłe lampy, które osadzono pod charakterystyczną lotką. To motyw, który został spopularyzowany przez Stratosa, czyli jeden z dwóch najbardziej pożądanych modeli marki.
>Lancia Pu+Ra HPE Concept oficjalnie. Tak mógłby wyglądać nowy Stratos
Wiele wskazuje na to, że nowa Lancia będzie dostępna w co najmniej dwóch wersjach napędowych. Ta w pełni elektryczna może oferować 154 konie mechaniczne (jak w Peugeocie e-208). Z kolei bateria będzie mieć pojemność 54 kWh. Drugą opcją jest miękka hybryda oddająca do dyspozycji 136 koni mechanicznych. Ten układ opiera się na spalinowej jednostce 1,2 Puretech.
Warto dodać, że każda z konfiguracji silnikowych będzie dysponowała napędem na przednią oś. Włoski producent raczej nie planuje odmiany AWD, co w tym segmencie wydaje się oczywiste. Kiedy zadebiutuje nowy Ypsilon? 14 lutego.