w

Napęd na tył i opony zimowe czy 4×4 i letnie? Porównanie na przykładzie Audi R8 (wideo)

Letnie czy zimowe
Napęd na tył i opony zimowe czy 4x4 i letnie? Porównanie na przykładzie Audi R8 (wideo)

Ogumienie jest niezwykle istotne z perspektywy bezpieczeństwa jazdy. To jedyny element, który łączy samochód z nawierzchnią.

Należy więc je wymieniać w odpowiednich momentach i dbać, by bieżnik był we właściwym stanie. To nagranie pokazuje ciekawy pojedynek, w którym opony zimowe w aucie z napędem na tył mierzą się z oponami letnimi umieszczonymi w takim samym modelu, tyle że z napędem na obie osie.

>Opony – 3 powody, dla których warto zainwestować w fabrycznie nowe produkty

Gwiazdą porównania są dwa egzemplarze Audi R8. Jak już wspomnieliśmy, jeden z nich dysponuje systemem quattro, a drugi ma RWD. Gdyby w obu pojazdach były zamontowane te same „gumy”, to wariant tylnonapędowy nie miałby najmniejszych szans.

Przeniesienie mocy na śliską, pochyloną nawierzchnię nie jest łatwe, a tym bardziej, gdy sercem niemieckiego samochodu jest wolnossący silnik 5.2 V10, który w tych przypadkach generuje kolejno 570 i 620 koni mechanicznych. Przewagą potencjału dysponuje wariant z napędem AWD.

>Zimowe opony – czy to już dobry moment ?

Na tym etapie wydaje się, że quattro nawet na letnich oponach poradzi sobie z RWD w takich warunkach. Czy aby na pewno? Odpal poniższe nagranie i sprawdź!

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Red Bull został ukarany za przekroczenie budżetu

Red Bull został ukarany za przekroczenie budżetu. Tytuł zachowany, ale będą ograniczenia

General Motors GM

General Motors wstrzymało reklamy na Twitterze po przejęciu platformy przez Elona Muska