Ogumienie jest niezwykle istotne z perspektywy bezpieczeństwa jazdy. To jedyny element, który łączy samochód z nawierzchnią.
Należy więc je wymieniać w odpowiednich momentach i dbać, by bieżnik był we właściwym stanie. To nagranie pokazuje ciekawy pojedynek, w którym opony zimowe w aucie z napędem na tył mierzą się z oponami letnimi umieszczonymi w takim samym modelu, tyle że z napędem na obie osie.
>Opony – 3 powody, dla których warto zainwestować w fabrycznie nowe produkty
Gwiazdą porównania są dwa egzemplarze Audi R8. Jak już wspomnieliśmy, jeden z nich dysponuje systemem quattro, a drugi ma RWD. Gdyby w obu pojazdach były zamontowane te same „gumy”, to wariant tylnonapędowy nie miałby najmniejszych szans.
Przeniesienie mocy na śliską, pochyloną nawierzchnię nie jest łatwe, a tym bardziej, gdy sercem niemieckiego samochodu jest wolnossący silnik 5.2 V10, który w tych przypadkach generuje kolejno 570 i 620 koni mechanicznych. Przewagą potencjału dysponuje wariant z napędem AWD.
>Zimowe opony – czy to już dobry moment ?
Na tym etapie wydaje się, że quattro nawet na letnich oponach poradzi sobie z RWD w takich warunkach. Czy aby na pewno? Odpal poniższe nagranie i sprawdź!