w

Morgan Plus 8 GTR. Najmocniejszy model w historii marki

Morgan Plus 8 GTR
Morgan Plus 8 GTR. Najmocniejszy model w historii marki

Po serii zapowiedzi, brytyjska marka ujawniła nowy model, który powinien przyciągnąć wielu klientów.

Oto Morgan Plus 8 GTR, czyli jeden z najbardziej emocjonujących samochodów w historii tego producenta. Warto nadmienić, że pierwsza seria ręcznie wykonywanych Morganów objęła zaledwie dziewięć egzemplarzy polakierowanych odcieniem Yas Marina Blue.

Morgan Plus 8 GTR - tył
Samochód jest współczesnym wydaniem klasycznej motoryzacji

Fani BMW mogą zorientować się, że taką nazwę nosi jeden z lakierów bawarskiej firmy. Nie jest to przypadek. Auto skrywa znacznie więcej rozwiązań znanych z niemieckich pojazdów. Pod względem stylistycznym trudno w ogóle uznawać to za retro. To po prostu nowy zabytek… Auto prezentuje się pierwotnie, co jest ewenementem we współczesnej motoryzacji.

Morgan Plus 8 GTR - wnętrze
Wnętrze jest w pełni analogowe

Wnętrze ma swój styl. Przywodzi na myśli protoplastów z lat 90. Zachowano w nim analogowy charakter uzupełniony wieloma przyciskami. Nie mogło zabraknąć oczywiście sportowych foteli z dobrym podparciem bocznym.

Bawarskie serce

Najważniejszy jest jednak układ napędowy. Morgan Plus 8 GTR skrywa jednostkę N62B48, która ma 4,8 litra pojemności. BMW zrezygnowało z niej już wiele lat temu, ale Brytyjczycy nie zamierzają tego robić.

Morgan Plus 8 GTR design
Klasyczna forma skrywa silnik bawarskiej marki

I słusznie, ponieważ to sprawdzona konstrukcja. W tym przypadku oddaje do dyspozycji 375 koni mechanicznych. Potencjał trafia oczywiście na tylne koła. W jego przenoszeniu pomaga sześciobiegowa przekładnia mechaniczna. Osiągi nie zostały ujawnione, ale można podejrzewać, że auto rozwija setkę w około 4,5 sekundy i rozpędza się do mniej więcej 250 km/h

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zakręt Mistrzów DTŚ Fotoradar

Czy to koniec wypadków na Zakręcie Mistrzów? Fotoradar już stoi

Audi R8 2019

Spieszmy się kochać spalinowe Audi R8. Nowa generacja otrzyma napęd elektryczny