w

MINI Aceman, czyli kolejna elektryczna nowość

MINI Aceman
MINI Aceman, czyli kolejna elektryczna nowość

Brytyjska marka znajdująca się pod skrzydłami bawarskiego koncernu doczeka się wkrótce kolejnego modelu z napędem na prąd.

MINI Aceman, bo taką nosi nazwę, ma zadebiutować 24 kwietnia 2024 roku. To oznacza, że wszystkie karty zostaną odkryte za niecałe trzy miesiące. Zanim to nastąpi, firma zdecydowała się wypuścić do sieci obfitą zapowiedź zdjęciową.

Kilkadziesiąt fotografii pozwala na pewne wnioski, ale kamuflaż nie pozwala poznać wszystkiego. Niemniej jednak można dostrzec pewne elementy, które później nie będą już budzić żadnych zaskoczeń. Przejdźmy więc do rzeczy.

MINI Aceman, czyli…

Już sama sylwetka zdradza, z czym będziemy mieć do czynienia. To nowy crossover, który uplasuje się w gamie poniżej Countrymana. Ma za sobą ostatnie testy przedprodukcyjne i wydaje się gotowy do swojej oficjalnej premiery.

Warto podkreślić, że jest rozwinięciem projektu koncepcyjnego, który został pokazany w 2022 roku. Jak można się domyślać, jego design został stonowany, by wpisać się w aktualny nurt stylistyczny tego producenta.

MINI Aceman
MINI Aceman

Co ciekawe, znane są już wymiary pojazdu. MINI Aceman ma 4075 milimetrów długości, 1754 milimetry szerokości i 1495 milimetrów wysokości. Jest więc o 217 milimetrów dłuższy od sztandarowego MINI, co z pewnością przełoży się na przestrzeń w kabinie. Gwoli ścisłości, jest też o 354 milimetry krótszy od wspomnianego Countrymana.

>MINI Cooper EV 2024 oficjalnie. Sporo mocy, niezły zasięg

Pięciodrzwiowe nadwozie z pewnością ułatwi dostęp do drugiego rzędu. Jeżeli chodzi o bagażnik, to spodziewamy się między 350 a 400 litrów pojemności. Kokpit powinien być zbliżony do tego stosowanego w nowym Cooperze SE.

MINI Aceman
MINI Aceman

Władze MINI potwierdziły, że układ elektryczny będzie taki sam, jak w Cooperze SE. To oznacza akumulator trakcyjny o pojemności 54,2 kWh. Można śmiało założyć, że zasięg będzie nieco mniejszy ze względu na większe nadwozie i taką też masę własną samochodu.

Sercem powinien być silnik wytwarzający 215 koni mechanicznych. Jego potencjał trafi pewnie na przednią oś. Trudno wykluczyć wersję JCW, która może dysponować napędem na wszystkie koła i większą mocą.

MINI Aceman ma zadebiutować pod koniec kwietnia na Salonie Samochodowym w Pekinie. Wydaje się, że to właśnie w Chinach będzie wzbudzał największe zainteresowanie klientów.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Peugeot e-3008

Elektryczne Peugeoty czekają na debiut

Nowe silniki spalinowe Toyoty

Nowe silniki spalinowe Toyoty. Prezes uważa, że klienci powinni mieć wybór