w

Mercedes-Maybach Klasy V? Ktoś sporo zapłacił, by mieć taki egzemplarz

Mercedes-Maybach Klasy V
Mercedes-Maybach Klasy V? Ktoś sporo zapłacił, by mieć taki egzemplarz

Maybach stał się luksusową gamą Mercedesa, w której znajdują się topowe konfiguracje największych modeli. Przykładami mogą być Klasa S i GLS.

Czy Mercedes-Maybach Klasy V ma sens? Teoretycznie nie, dlatego próżno go szukać w oficjalnej ofercie producenta ze Stuttgartu. Pewien posiadacz takiego auta postanowił jednak przerobić własny egzemplarz na wzór najbardziej luksusowych wersji.

Efekt jest naprawdę niezły i trudno nazywać go remizowym. Pas przedni zyskał szlachetny grill i charakterystyczne zdobienia. Chromowane zdobienia pojawiły się także na ramkach okiennych oraz listwach progowych.

Mercedes-Maybach Klasy V
Auto otrzymało także felgi charakterystyczne dla serii Maybach

Oprócz tego znajdziemy tu przyciemnione szyby i dedykowane, 19-calowe felgi z niemal pełnym wzorem. Z tyłu wkomponowano natomiast nowe klosze lamp i atrapy czterech końcówek wydechu umieszczone w zderzaku.

Mercedes-Maybach Klasy V
Kokpit ma bardzo dużo części wspólnych z Klasą E

Prawdziwa rewolucja czeka jednak we wnętrzu. Przestronna kabina zyskała czerwono-białą tonację ze skórzaną tapicerką na czele. Pojawiły się także drewniane dekory, które zdobią zarówno kokpit, jak i panele drzwiowe.

Fotele są oczywiście elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane i dysponują funkcją masażu. Ich dopełnieniami są wysuwane podnóżki oraz składane stoliki. Wrażenie robią także rolety i dysze nawiewu.

Mercedes-Maybach Klasy V
Ekran nad przednią szybą wygląda imponująco

Imponująco prezentują się też wyświetlacze. Te w kokpicie zostały ulokowane, jak w dotychczas oferowanej E-Klasie – w jednej, podwójnej ramce. Nad nimi zagościł natomiast ogromny ekran multimedialny, który przekazuje podobny zakres informacji.

Mercedes-Maybach Klasy V
Fotele mają indywidualne panele multimedialne, elektryczną regulację, masaże, wentylowanie i podgrzewanie

Pod maską znajduje się seryjny, dwulitrowy diesel. Montowanie jednostki V12 byłoby absurdem. Pewnie nawet nie zdołałaby się zmieścić w komorze. Popularny silnik wysokoprężny oferuje dokładnie 208 koni mechanicznych i 350 niutonometrów.

Jego potencjał trafia na tylną oś za pośrednictwem dziewięciobiegowej przekładni automatycznej. Warto dodać, że V-Klasa występuje także w wersji 240-konnej.

Klasa V Maybach
Projektanci zadbali, by każdy detal dawał poczucie luksusu

Jak widać nie jest to delikatna przeróbka tylko kompleksowa robota obejmująca prawie każdy element kabiny. Co ciekawe, auto zostało sprzedane przez kalifornijskiego dealera, który wykorzystał do tego platformę Bring A Trailer.

Zmodyfikowany Mercedes Klasy V legitymujący się przebiegiem 2253 kilometrów został sprzedany za 181 tysięcy dolarów, co wydaje się absurdalną kwotą. To jednak wciąż mniej, niż bazowa konfiguracja Klasy S.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Funkcja HDR kamery samochodowe

Funkcja HDR w kamerze samochodowej. Czym jest i dlaczego warto ją mieć?

Suzuki Jimny ESB

Suzuki Jimny „na glebie”. Azjatycki tuner i pozbawienie sensu istnienia terenówki