w

Mercedes-Benz CLE Cabrio z polskim cennikiem. W gamie diesel i rzędowa szóstka

Mercedes-Benz CLE Cabrio
Mercedes-Benz CLE Cabrio z polskim cennikiem. W gamie diesel i rzędowa szóstka

Zimowa aura nie rozpieszcza, ale myśl o ciepłych miesiącach rozgrzewa serca fanów jazdy z otwartym dachem. Niemiecka marka ma dla nich nową propozycję.

Mercedes-Benz CLE Cabrio to kolejny model, który dołącza do floty ze Stuttgartu. Jego design poznaliśmy już wcześniej, ale dziś wiemy, co oferuje oraz ile kosztuje na polskim rynku. Warto więc przeanalizować ofertę.

Jeżeli chodzi o design, to jest oczywiście elegancki i nowoczesny. Charakterystyczne elementy oświetlenia, masywne błotniki, klasyczny grill oraz liczne przetłoczenia tworzą spójną i bardzo atrakcyjną całość.

Mercedes-Benz CLE Cabrio
Mercedes-Benz CLE Cabrio

Warto również zwrócić uwagę na nazwę. CLE sugeruje, że bazą jest model klasy wyższej. Tymczasem we wnętrzu i pod spodem kryje się technologia zastosowana w Klasie C. Czy to wada? No jasne, że nie.

Chodzi jednak o zobrazowanie gabarytów. Warto zatem zwrócić uwagę na wymiary. CLE w otwartej wersji nadwoziowej ma 4850 milimetrów długości, 20452 milimetry wysokości (z lusterkami) i 1424 milimetry wysokości. Z kolei rozstaw osi sięga 2865 milimetrów.

Godna oferta silnikowa

Konfigurator ujawnia obecność czterech wersji silnikowych w pięciu konfiguracjach. Fundamentem jest dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy w układzie miękkiej hybrydy. Oddaje do dyspozycji 204 konie mechaniczne (+23 z instalacji 48-woltowej) i 320 niutonometrów.

Przenoszeniem mocy na tylne koła zajmuje się dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. Taki zestaw pozwala osiągać setkę w 7,9 sekundy i rozpędzać się do 236 km/h. Średnie spalanie? 6,7 litra w cyklu mieszanym (dane producenta).

Mercedes-Benz CLE Cabrio - wnętrze
Mercedes-Benz CLE Cabrio

Dokładnie taka sama jednostka może zostać uzupełniona napędem 4MATIC. W takim przypadku należy liczyć się z nieco gorszymi osiągami. Przyspieszeni do 100 km/h zajmuje 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. To wszystko przy zużyciu na poziomie 7 litrów.

>Mercedes Klasy E Coupe 2025 mógłby tak wyglądać. Piękny!

Wysokoprężną alternatywą jest dwulitrowy diesel, który też pracuje w układzie miękkiej hybrydy. Kierowca ma do dyspozycji 197 koni mechanicznych (+23 z instalacji 48-woltowej) i 440 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na jedną oś zajmuje się dziewięciobiegowy automat. Rozpędzanie do setki trwa 7,9 sekundy, a v-max to 234 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym to 4,9 litra.

Mercedes-Benz CLE Cabrio – wersje silnikowe:

  • CLE 200 (204 + 23 konie mechaniczne, 320 niutonometrów, napęd na tylną oś)
  • CLE 200 4MATIC (204 + 23 konie mechaniczne, 320 niutonometrów, napęd na obie osie)
  • CLE 200 d (197 + 23 konie mechaniczne, 440 niutonometrów, napęd na tylną oś)
  • CLE 300 4MATIC (258 + 23 konie mechaniczne, 400 niutonometrów, napęd na obie osie)
  • CLE 450 4MATIC (381 + 23 konie mechaniczne, 500 niutonometrów, napęd na obie osie)

Fani lepszych osiągów mogą postawić także na mocniejszą wersję dwulitrowego benzyniaka. W takim przypadku można liczyć na 258 koni mechanicznych (+23 z instalacji 48-woltowej) oraz 400 niutonometrów. Standardem jest tu napęd na obie osie, podobnie jak automat o dziewięciu przełożeniach. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Apetyt w tym przypadku sięga 7,4 litra w cyklu mieszanym.

Mercedes-Benz CLE Cabrio
Mercedes-Benz CLE Cabrio

Na szczycie oferty znajduje się benzynowa, rzędowa szóstka o pojemności trzech litrów. Ona także występuje w układzie miękkiej hybrydy. Kierowca ma pod prawą stopą 381 koni mechanicznych (+23 z instalacji 48-woltowej) i 500 niutonometrów.

Przenoszeniem mocy na obie osie zajmuje się oczywiście dziewięciobiegowy automat. Ta konfiguracja pozwala osiągać setkę w 4,7 sekundy i rozwijać maksymalnie 250 km/h (elektroniczny kaganiec). Zużycie paliwa? 8 litrów w cyklu mieszanym.

Mercedes-Benz CLE Cabrio – cena 2024

Ofertę otwiera oczywiście podstawowa wersja benzynowa. Ile kosztuje? Dokładnie 289 800 złotych. Dopłata do napędu na obie osie (4MATIC) wynosi 11 100 złotych. Czy warto? Jeśli ktoś jeździ kabrioletem na co dzień, bez względu na warunki pogodowe, to tak.

Wariant z dwulitrowym dieslem jest nieco droższy. Startuje od 304 800 złotych. Teoretycznie, to najmniej pasująca jednostka do takiego modelu, ale na jej obronę trzeba wspomnieć o naprawdę dobrej kulturze pracy oraz oszczędności, która umożliwia ograniczenie konieczności odwiedzania stacji paliw.

Mercedes-Benz CLE Cabrio – cennik:

  • CLE 200: 289 800 złotych
  • CLE 200 4MATIC: 300 900 złotych
  • CLE 200 d: 304 800 złotych
  • CLE 300 4MATIC: 334 900 złotych
  • CLE 450 4MATIC: 408 400 złotych

Za mocniejszego, dwulitrowego benzyniaka trzeba zapłacić co najmniej 334 900 złotych. Wydaje się, że ta konfiguracja może być częstym wyborem polskich klientów. Łączy bowiem świetne osiągi z akceptowalną ceną.

Na szczycie aktualnej oferty jest „450-tka”, którą wyceniono na 408 400 złotych. To znacząca różnica, ale rzędowa szóstka nie tylko dobrze brzmi, ale też dodaje prestiżu godnego samochodu klasy premium.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Spalinowe MINI Cooper 2025

Spalinowe MINI Cooper 2025 w końcu nadjechało. Dwie wersje do wyboru

Porsche Taycan Turbo S 2024

Oto najmocniejsze Porsche w historii. I to w kombi