w

Maserati GranTurismo 2023 ujrzało światło dzienne. Silniki spalinowe przetrwały!

Maserati GranTurismo 2023
Maserati GranTurismo 2023

Nowa generacja włoskiego coupe w końcu została zaprezentowana. Konserwatywni fani mogą odetchnąć z ulgą.

Maserati Gran Turismo 2023 to ewolucja stylistyczna koncepcji znanej od lat. Charakterystyczna sylwetka została urozmaicona nowymi elementami oświetlenia, przeprojektowanym grillem i zmodernizowanymi przetłoczeniami.

Świetnie prezentują się przednie błotniki, które nadają muskularności całemu nadwoziu. Wrażenie robią także wąskie przeszklenia zdradzające charakter samochodu. Dopełnieniem całości są natomiast dedykowane felgi.

Warto podkreślić, że auto ma 4959 milimetrów długości, 1957 milimetrów szerokości i 1353 milimetry wysokości. Rozstaw osi sięga natomiast 2929 milimetrów. Te wartości ujawniają, ze auto urosło w każdą ze stron.

Maserati GranTurismo 2023 – trzy wersje silnikowe

Nowe wcielenie pięknego modelu włoskiego producenta będzie dostępne w trzech wersjach silnikowych: Modena, Trofeo i Folgore. Pierwsze dwie są spalinowe, a ostatnia – w pełni elektryczna. Wszystko po to, by sprostać oczekiwaniom różnych klientów.

Zacznijmy od Modeny. Jej bazą jest trzylitrowy silnik V6 Nettuno z podwójnym doładowaniem. Oferuje 490 koni mechanicznych i 600 niutonometrów. Sprint do setki zajmuje 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 302 km/h.

Maserati GranTurismo 2023
Maserati GranTurismo 2023

W przypadku Trofeo można liczyć na tę samą jednostkę, ale podkręconą do 550 koni mechanicznych i 650 niutonometrów. W obu przypadkach przenoszeniem mocy na tylną oś zajmuje się ośmiobiegowa skrzynia ZF. Osiągi są jeszcze lepsze. Po upływie 3,2 sekundy można zobaczyć 100 km/h, a trzymając gaz w podłodze rozpędzimy się do 320 km/h.

Na koniec wariant „ekologiczny”, czyli Folgore. Co ciekawe, to najmocniejsze seryjne Maserati w historii. Skrywa trzy jednostki elektryczne, które łącznie oferują aż 751 koni mechanicznych i 1350 niutonometrów. Taka konfiguracja umożliwia przyspieszanie do setki w 2,7 sekundy i osiąganie 320 km/h. To wszystko przy masie własnej wynoszącej 2260 kilogramów. Nadwaga to efekt zastosowania baterii o pojemności 92,5 kWh.

Producent nie opublikował jeszcze zdjęć wnętrza Maserati GranTurismo 2023. Podejrzewamy, że utrzymano je w sportowym klimacie – oczywiście uzupełnionym nowoczesnymi instrumentami pokładowymi. Za kilka miesięcy powinna ruszyć produkcja. Ceny nie są ujawnione, ale na pewno tanio nie będzie. Potencjalni klienci raczej nie będą narzekać – wszak łatwiej będzie się wyróżniać.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rejestracje nowych aut we wrześniu

Rejestracje nowych aut we wrześniu. Wzrost bez rewelacji

Żałosna próba driftowania na rondzie

Żałosna próba driftowania na rondzie – z innej perspektywy (wideo)