Okazuje się, że marki premium znacznie lepiej radzą sobie w czasach pandemii, niż wszystkie pozostałe. Potwierdzają to dane z listopada.
Jak wynika z raportu SAMAR, na polskim rynku zarejestrowano 6758 nowych pojazdów tej klasy, co oznacza wzrost o 6,22% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Dane od stycznia do końca listopada ujawniają jednak spadek, choć niewielki 4,49% (mniej o 3128 sztuk).
Mercedes-Benz liderem
Wśród marek dominuje „niemiecka trójka”. Na czele znajduje się Mercedes-Benz, który wyprzedził Audi oraz BMW. Tylko ta druga firma zanotowała wyraźną poprawę względem 2019 roku, co tylko pokazuje, w jakim dołku była dwanaście miesięcy wcześniej. Tuż za podium znalazło się Volvo, a pierwszą piątkę zamknął Lexus. Tak wygląda szczegółowy, listopadowy ranking:
- Mercedes-Benz: 1695 egzemplarzy
- Audi: 1647 egz.
- BMW: 1637 egz.
- Volvo: 933 egz.
- Lexus: 362 egz.
- MINI: 176 egz.
- Land Rover: 119 egz.
- Porsche: 110 egz.
- DS: 30 egz.
- Jaguar: 30 egz.
- Ferrari: 5 egz.
- Tesla: 3 egz.
- Bentley: 3 egz.
- Aston Martin: 2 egz.
- Rolls-Royce: 1 egz.
Wśród najpopularniejszych modeli znajdziemy wiele SUV-ów. Na czele plasuje się Volvo XC60, które wyprzedziło Audi Q5 i BMW serii 3. Poza pierwszym miejscem, wszystkie pozostałe w Top 15 należą do wspomnianej „niemieckiej trójki”. Tak wygląda szczegółowa lista:
- Volvo XC60: 416 sztuk
- Audi Q5: 407 szt.
- BMW Serii 3: 291 szt.
- Audi A3: 268 szt.
- Mercedes-Benz GLA: 222 szt.
- BMW X3: 218 szt.
- BMW X5: 217 szt.
- Mercedes-Benz Klasy A: 213 szt.
- BMW Serii 5: 208 szt.
- Mercedes-Benz GLC: 204 szt.
- Audi A4: 196 szt.
- Mercedes-Benz GLE: 192 szt.
- Mercedes-Benz Klasy E: 188 szt.
- Audi Q3: 179 szt.
- Audi A6: 172 szt.
Zestawienie dotyczące okresu styczeń-listopad 2020 ujawnia wyraźną przewagę Mercedesa (17 952 auta) nad BMW (15 509) i Audi (13 883). Za czołówką utrzymuje się Volvo (10 084), a potem długo, długo nic.